Nya högtalare städar inte upp bland dödsmetallskramlet, men det gör en ny CD. Jag röstar på CD som primär uppgradering.
Med det sagt, vilken CD då månntro? Mimik låter burk i jämförelse med Karik. Karik har dessutom den där musikaliska "känslan" som gör att man fastnar framför stereon en hel kväll. Karik är dock ett riskabelt beg-köp, får sjuka mängder spö av en Genki och framstår mot en Genki heller inte som speciellt prisvärd givet den riktigt stora skillnaden. I slutändan håller jag alltså även med om att Genki är vägen. Måhända att den är lite svettigt prissatt på 16,000:-, men lustigt nog så är den istället undervärderad begagnad. Superkap för dom begagnat-priser den betingar idag!
Kolektor och LK100 är ganska vettigt matchade till en Genki också - både pris- och prestandamässigt. Steg två tycker jag därför borde bli högtalare.
Glöm inte bort i att puncha som f*n emellanåt bara. Det är lätt hänt att man stirrar sig blind på uppgraderingsplanerna och glömmer bort att vårda sin tinnitus

.