Lejonklou wrote:
Bill50x wrote:
Någon som har synpunkter på detta, eventuellt provat med en eller flera subbar?
I ett stereosystem är det en prima lösning med två subar. En kör höger kanal och en vänster. Helst ska de kunna placeras fritt i varje hörn mot samma vägg som huvudhögtalarna.
Har inte testat mer än två subar. Och redan vid två uppstår frågan om pengarna hellre bör spenderas på EN bättre sub. Troligen är det bättre med EN av bättre kvalitet, men då jag aldrig har jämfört vet jag inte var gränsen går.
Klart det är bättre med kvalitet än kvantitet.
Jag funderade över 2*221 eller 1*345 när jag köpte min men tyvärr är ju 221 inte bara sämre utan helt hopplöst klen så det blev liksom ingen diskussion. Räckte att testa EN 221 för att inse att 221or var uteslutet.
Stora sismik har output men spelar inte lika bra som 221 = gick bort.
Melodik i så fall skulle jag vilja testa men den ÄR stor. Är grymt förstjust i isobarikprincipen som Linn skippade (tror jag) pga komplicerat lådbygge.
Ägaren i Luleå spelade på aktiva 242 med 2st stora sismik. Tyckte 242 även aktiva var på tok för tunna.
Ville dock sälja dessa till mig då han ville ha mer musikaliska subbar...
DOCK! källa/försteg är dock fortfarande mycket viktigt.
Tur att Linn släppt DS-serien som ger superprestanda till rimligt pris!!! Och att lejonklous Kikkin kommer att ge grymma förstegprestanda till löjligt lågt pris.