Bill50x wrote:
Tror man ska vara lite försiktig med superlativerna. "Otroligt mycket bättre" betyder kanske i detta fallet "möjligen märkbart bättre". Det är synd om man får för sig att det är några omvälvande skillnader. Det kan det kanske vara (det beror ju på hur man värderar upplevda skillnader), men innan man testat att det verkligen beror på NAS´en och inte hur inkoppling och distributionen skett skulle i alla fall jag vara försiktig med bedömningen.
Tror man ska vara lika försiktig med att ha synpunkter om man inte själv hört...
Själv har jag jämfört NASar i olika system/rum o hemma åtskilliga gånger. Det är klara skillnader mellan olika NAS. Dessutom; LaCie är tyvärr RIKTIGT asdålig
Förra veckan trodde jag att jag (för första gången) hörde vad strömmen har för påverkan - lät trist, odynamiskt, ljudmässigt grötigt och omusikaliskt...
Det gick dock inte över och upptäckte till slut att någon (ungarna?) hade via LinnGUI spelat musik från min backuppNAS QNAP109.
Ett par snabba klick och via ReadyNAS NV+ spelade det som det skulle igen!!
Hur stor skillnad är det då mellan ett dåligt DS-nätverk vs. ett optimerat? (rippning, NAS, switch, kablar, rack, rätt fas etc)
Tycker det är i klass med att justera in det övriga systemet; rack, elfas, kablar, högtalarplacering.
Dvs stoooor!
Har läst ett par inlägg på forum där de inte tyckt Linn DS varit så bra - är HELT säker på att dessa inte varit optimalt justerade. Inklusive taskig rippning...