Någon som varit på mässan

Jag var där 2 timmar idag, mest på skoj. Se vad det är för människor som är där... Man inser också hur bra anläggning man själv har efter att ha varit där.
Mestadels spelas det tråkig musik, utan känsla. Eller konstig hifimusik, plinketi-plonk. Naim fanns i två rum, där de demade sina nya hårddiskbaserade spelare. Som vanligt demas Naim tillsammans med Audiovector, och som vanligt tyckte jag att det var riktigt bra. De två rummen var de bästa jag var i. Hade inte Linn funnits till buds så hade jag nog kunnat leva lycklig med en Naimstereo.
Jag satt även en lång stund inne hos Engelholm Audio. En snubbe som satsar på egna högtalare och akustikreglering av ljud, med Svanå miljötekniks produkter. Rummet var kraftigt reglerat, med diverse diffusorer och absorbenter, och väldigt behagligt att vistas i, en fröjd att samtala i. När det väl började spelas musik så var det på samma sätt - behagligt, snyggt, korrekt ...och dötråkigt. Jag tror säkert att en sådan akustikreglering är mycket bra att göra hemma. Men inte hjälper det när inte musiken engagerar. Han sa också att han tyckte rummet var viktigast, sedan högtalarna, och förstärkaren....
En ytterligare reflektion jag gjorde var att det känns väldigt fel med uppklädda yngre tjejer i tajta kläder som agerar värdinnor i vissa rum!!!!
Nu under eftermiddagen har jag suttit två timmar framför min egen stereo, och njutit!