P D F Björck wrote:
Hej!
Tack för synpunkterna. Är Kolektor snäppet bättre än Wakonda? 5103 verkar också gå att få för en hyfsad peng; hur är den kvalitetsmässigt i förhållande till Kolektorn? När det gäller slutsteg, förresten: hur mycket bättre är lk85 i jämförelse med lk100? 5105 verkar gå att få för en hyfsad peng. Hur står sig den mot lk140? Vad gäller Basik Plusarmen kan det kanske vara värt att överväga att försöka komma över en begagnad Linn Basik med Akito för att sedan sälja skivspelaren och Basik Plus-armen för att behålla Akiton.
/Per
I början sades det att LK100 var något bättre än LK85. Jag tror helt klart att LK100 är ett mer "prisvärt" slutsteg. När det kommer till Kolektor och Wakonda är läget rätt liknande, Kolektor är såvitt jag förstår det "bättre" men samtidigt lite råare, så vissa föredrar Wakonda.
Att Wakonda och majik skulle låta ungefär likadant tvivlar jag riktigt mycket på. Jag uppgraderade själv från Majik-LK100 till Kolektor-LK100 för några år sedan, det var rejält mycket bättre. Wakonda var ju rent av dyrare än Majik när det begav sig (om jag minns rätt).
Och visst är 5103 bättre, men det är ju ett HELT annat pris. Wakonda + LK100 ska inte kosta mer än 4500 tillsammans, kan till och med gå att hitta lite billigare.