Jag är grymt skeptisk och tror ni är småtokiga allihopa .. MEN, transporter låter annorlunda, även om bitarna kommer fram korrekt.
Jag gjorde ett test vid ett tillfälle mellan digitalkablar kopplade mellan, har jag för mig, en gammal H/K DVD 25 (skitkass) och 5103. Det var en tydlig skillnad, och jag tror inte DVD 25'an blev bättre på läsa bitar med ena kabeln än med andra...
Således kan samma bitar låta olika. Inget nytt.
Meridian kör trippla buffrar mellan läsare och DAC. Inte en, inte två - tre. Ingen av dom bättrar på tillförlitligheten i bitarna, dom bara ser till att dom kommer till DAC'en i allt jämnare takt. Varje buffer plockar jitter men det blir inte noll jitter ens efter tre buffrar.
Jag vill fan inte tro det, men givet vad jag vet enligt ovan så finns det faktiskt i mina ögon en teoretisk och astronomiskt liten chans att ni som hör skillnad på nätverkskomponenter faktiskt har en poäng.
Huruvida era tester är repeterbara undrar jag dock, har inte hängt med tillräckligt, kanske ni avhandlat? Nån provlyssning det blev bättre kanske ni bara hade tur med hur det timade med windows pratglada inställning till nätverkand, dvs provlyssning råkade hamna när det var ganska tyst på nätverket..
(Edit: jag är för övrigt lite talspråkig av mig, hoppas ingen tar illa upp av att jag säger småtokig, det är ju som charmiga tokigheter ju

)