Bill50x wrote:
griedl wrote:
... men liksom lp lär ju både dvd och cd finnas kvar ett bra tag till.
Som jag skrivit i annan tråd... LP/vinyl kommer som format överleva både CD och DVD som fysiskt format. Om NAS´ar och liknande lösningar, som ju verkar vara den nya hypen just nu, är tillfäliga eller inte kan man bara spekulera i. Men med ökade bandbredder så ligger det nära till hands att spela strömmande över nätet. Om inte annat så kan backuper och sådant göras säkrare. Å andra sidan kan man ju aldrig vara garanterad att ett visst fonogram alltid kommer finnas tillgängligt.
/ B
Ja bill50x, det tänkte jag på i helgen. Nu blir det OT. Att många saker blir mer o mer digitala, vi blir mer och mer beroende av det digitala. Vi sparar saker digitalt, med eller utan backup. Filstorleken har gått upp drastiskt de senaste åren vilket har genererat till att man "måste" köpa nya hårddiskar osv. Man måste oxå jobba med sina diskar så de inte kraschar, får virus osv. Helst ska saker vara tillgängliga i alla rum, och kanske var jag än är i världen. Formaten utvecklas och byts ut, vilket gör att vi "måste" reinvestera i våra gamla samlingar. Vem vill inte ha sin favoritfilm i Bluleray? Men men.. mycket jobb men blir underhållningsvärdet högre?