selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 14, 2025 11:08

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 16:52 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Ok, ett tips det finns nya Ninka på ToT i Luleå för 11995 kr.

/R

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 20:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Roger wrote:
Ok, ett tips det finns nya Ninka på ToT i Luleå för 11995 kr.

/R
Ett solklart val bland (icke beg) golvhögtalare i den prisklassen.

/M

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 21:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Skulle jag vara dig skulle jag köpa en LP12 istället för cd. Jag hade en Majik CD som efter inköp av LP12 endast värmde hyllan så den såldes. Jag var väldigt nöjd med Majik CD den fungerade mycket bra och ljudet var bra dock inte i klass med LP12. Faktiskt så spelar jag mer digitalt nu med Squeezeboxen än vad CD-spelaren gjorde det beror nog mest på det enkla och användarvänliga sättet SB har.

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 09:53 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

ingen tvekan om att lp12 är bättre än majik cd, men jag vill ha en bra cd. såg en unidisk 2.1 hos handlare för 35000 (inte hundra på summan). vad tycker ni om det priset? bra alternativ om man vill ha lite bra bio i framtiden, även om formaten även där ändras en gång i veckan :D. men liksom lp lär ju både dvd och cd finnas kvar ett bra tag till.

/kristoffer

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 11:59 
Ny Medlem
Ny Medlem

Tonläget har en 2.1 ute för 28000:- enl hemsidan. Betydligt billigare än den du hittat. Privat borde det vara ännu billigare, kanske runt 20000:-?
Här påverkar Sneaky DS begpriserna till det bättre för oss begspekulanter... Även Unidisc SC kommer ju att bli billigare, eller hur?

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 12:23 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

jo, jag såg den annonsen jag med. men det är en sak som jag är lite orolig över. har ju läst en del inlägg här på forumet om problem med unidiskar. alla möjliga problem verkar det som. och hur roligt är det om en fläkt kommer igång helt plötsligt, även om den är tyst? verkar lite märkligt på en så dyr produkt. kanske är det så att det är det en klar minoritet som strular, men det känns lite olustigt att köpa begagnat om det är så att det finns en, om än något, förhöjd risk att det börjar jäklas.

/kristoffer

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 13:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

griedl wrote:
... men liksom lp lär ju både dvd och cd finnas kvar ett bra tag till.
Som jag skrivit i annan tråd... LP/vinyl kommer som format överleva både CD och DVD som fysiskt format. Om NAS´ar och liknande lösningar, som ju verkar vara den nya hypen just nu, är tillfäliga eller inte kan man bara spekulera i. Men med ökade bandbredder så ligger det nära till hands att spela strömmande över nätet. Om inte annat så kan backuper och sådant göras säkrare. Å andra sidan kan man ju aldrig vara garanterad att ett visst fonogram alltid kommer finnas tillgängligt.

/ B

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 13:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Många av problemen med Unidiskarna härrörs till mjukvaru-buggar
under dess unga år.

/M

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 14:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
griedl wrote:
... men liksom lp lär ju både dvd och cd finnas kvar ett bra tag till.
Som jag skrivit i annan tråd... LP/vinyl kommer som format överleva både CD och DVD som fysiskt format. Om NAS´ar och liknande lösningar, som ju verkar vara den nya hypen just nu, är tillfäliga eller inte kan man bara spekulera i. Men med ökade bandbredder så ligger det nära till hands att spela strömmande över nätet. Om inte annat så kan backuper och sådant göras säkrare. Å andra sidan kan man ju aldrig vara garanterad att ett visst fonogram alltid kommer finnas tillgängligt.

/ B
Ja bill50x, det tänkte jag på i helgen. Nu blir det OT. Att många saker blir mer o mer digitala, vi blir mer och mer beroende av det digitala. Vi sparar saker digitalt, med eller utan backup. Filstorleken har gått upp drastiskt de senaste åren vilket har genererat till att man "måste" köpa nya hårddiskar osv. Man måste oxå jobba med sina diskar så de inte kraschar, får virus osv. Helst ska saker vara tillgängliga i alla rum, och kanske var jag än är i världen. Formaten utvecklas och byts ut, vilket gör att vi "måste" reinvestera i våra gamla samlingar. Vem vill inte ha sin favoritfilm i Bluleray? Men men.. mycket jobb men blir underhållningsvärdet högre?

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 14:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

hänger väl med på lite OT. håller med dig, ed. på sätt och vis skulle det kännas bäst med bara en skivspelare, men nu har jag ju cd-skivor som jag vill lyssna på, och jag planerar att köpa fler vid sidan av vinyl eftersom jag föredrar klassisk musik på cd men jazz på vinyl. dessutom så kommer ju cd att finnas kvar som vinyl på begagnatmarknaden, vilket gör att det känns stabilt och därför värt att lägga pengar på en bra källa.

/kristoffer

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00