Det damp ner ännu ett paket från
SecondSpin.com igår. De har som jag säkert redan nämnt förut tokrea lite alltsomoftast, och fraktfritt lite då och då, och när de kombinerar bägge två är det såklart svårt att stå emot
Sagt och gjort - både
Indiana Jones-box och
Star Wars-box inköptes för nästan inga pengar alls, dollarn är ju så sjukt låg för tillfället.
I musikväg anlände:
Kraftwerk -
Minimum-Maximum. En live-skiva där de kör modernt mixade versioner av alla möjliga klassiker. Jag är väl för ung för att fullt uppskatta de ursprungliga versionerna av alla möjliga Kraftwerk-låtar utan har alltid klart föredragit
The Mix som snurrar riktigt ofta här hemma. Därför är det riktigt kul att höra ännu mer mixar i samma stil! Visst är
Minimum-Maximum en live-skiva, men allt egentligt "musikljud" är ju elektroniskt och har kunnat dras in direkt till mixningen vilket gör att det är studiokvalitet. Enda som gör det till en liveskiva är att man hör lite folk som jublar då och då.
Mandy Moore -
Coverage. Köpte hennes skiva
Wild Hope för ett tag sen och tycker väldigt mycket om den. Mandy Moore har ett förflutet som Britney Spears-klon (typ) men
Wild Hope är något helt annat.
Coverage ligger kanske nånstans mittemellan. Vissa låtar känns lite väl hit-producent-artade medan andra är helt ok. Hyfsad skiva.
Kate Bush -
Hounds of Love. Hade redan på vinyl men är utan vinylspelare som det är nu och kan ju inte vara utan denna. Även om jag tycker att den är lite ojämn är det ju ändå en höjdare.
Toto -
Tambu. Ett pliktskyldigt tillägg till samlingen.