Lejonklou wrote:
Ingen anledning att deppa Linnofil, den här gången har du en gratis uppgradering att hämta! Jag är övertygad om att det finns en bra lösning. Antingen ska spikarna sitta fastkilade eller stå på något. Ska de stå på något misstänker jag att detta något ska vara i metall och limmas fast mot botten av hålet. Lösa metalldelar låter nästan aldrig bra och i detta fall är ju trenden solklar mot att kopplingen ska vara stum.
Lejonklou wrote:
Linnofil: Hur gick det? Kommit på någon bättre lösning än att använda gummifötterna?
Japp, det har tagit sin tid att få tumen ur! Mycket annat som händer... Dagens musikaliska insats har varit att svarva 10 mm skivor, ca 2 mm tjocka av hårt stål (ett gammalt Presto borr...) Men de blev klara för sent, så jag har inte hunnit testa dem ännu (familjen sover). Tanken är att jag ska klämma in dem i botten på QS pinnarna. Borde funka, men jag har ju inte testat än, så det är bara en teori. Jag börjar med att ställa den fastkilad i hålet och sedan på skivorna. Problemet är väl att det är svårt att få upp skivorna om det är sämre.
Lejonklou wrote:
En liten fråga kan vara om väggen hyllan är fäst mot påverkar resultatet (min gissning är nej)? Jag har min skruvad i en betongvägg - den sitter stenhårt!
Min också! 6 st 6x120 mm skruv rakt in i trästockarna gör att den sitter som berget.
Lejonklou wrote:
Linnofil och stefan: När köpte ni era QS vägghyllor? Någon som vet hur nuvarande kontruktion ser ut?
Jag köpte min April -05, vet inte hur de ser ut nu. Men min teori är som sagt att de varierar och att det möjligtvis har ett samband med vem som borrade just de aktuella konsollerna/pinnarna. Skit är det i vilket fall!