Till Linnist kan jag bara rekomendera att prova en Slipsik 3 i systemet, du lär bli förvånad! Det borde väl handlaren kunna låna ut på en söndag?
Vad gäller akrylhyllan så ska det bli spännande att höra vad bytet från trähyllplan kan ge. Mycket intressant!
stefan wrote:
spiksen skall ned i det borrade hålet och vila på botten där
Precis vad jag själv trodde först! Men...
Lejonklou wrote:
Ja, jag tyckte att jag kände igen de där fötterna från racken. Men vem har jämfört? Du och jag kör alltså med spikarna rakt ner i hålen och Linnofil kör med gummifötter. Någon har en gratis uppgradering framför sig! 
Jag hoppas det är ni! Jag har nämligen ingen möjlighet att göra som ni. Mina hål i konsollerna/pinnarna är så djupa att spiksen inte når botten på hålet utan fastnar med konan i överkant på hålet. Jag får alltså en mycket stark mekanisk koppling, där jag istället vill ha en mekanisk
avkoppling!

Har någon av er kvar plast/stålfötterna? Kan ni i så fall testa att montera dem och provlyssna?
Jag antar att detta är ett klassiskt uttryck för brittisk tillverkningsprecision...

Och om det nu är någon på denna jord som ska få ett kasst måndagsexemplar, varför inte jag? Grrr!!!
Jag har länge haft funderingar på att svarva aluminiumpuckar som passar i hålen och minskar djupet. Jag skulle du kunna ställa spetsen på spiksen på dem. Men det känns heller inte optimalt. Det bästa kanske är att borra upp hålen i överkant till större diameter? Vad har ni för diameter på hålen?