Hej!
Det här är mitt första inlägg på Selleri, men har hängt med i kulisserna ett bra tag. Har fått mycket god hjälp och vägledning genom att bara läsa vad ni alla diskuterat, så tack för det
Jag hade i stort sett bestämt mig för vilket linnsystem jag vill bygga och det bestod av ett par majik 140, majik I, samt en DS. Tidigare hade jag tänkt satsa på en majik ds, men efter en privat visning på ljudkompaniet i går (stort tack till Gunnar) så har jag ändrat mig till en akurate ds.
Brorsan, även han på väg ner i linnträsket

, var även med och vi passade på att lyssna på ett par Katan drivna av classik musik 05. Körde in Judas Priest Painkiller...och jag tappade hakan

Har aldrig hört den skivan låta så sjuuukt bra som den gjorde igår.
Insåg Katans storhet, och blev riktigt sugen på ett par sånna.
Brukar tycka stativare ger mer spelglädje, och blev sjukt sugen på att höra vad kommande majik-stativarna kommer gå för.
Nu till min fundering
Gunnar från ljudkompaniet avrådde mig från att börja med att köpa högtalarna, även om jag köper källan sen för att högtalarna är så pass bra på att avslöja resten av systemets svagheter. Låter logiskt tycker jag, men gör att jag måste prioritera om mitt planerade inköp (nämnt ovan).
Idag sitter jag med ett par dynavoice m.65 som drivs med arcam avr200 och arcam dv79. Detta system hade jag tänkt behålla som hemmabio, men efter att ha hört classik movie 05 börjar jag fundera på att byta ut allt det jag har idag mot just classik:en och senare byta högtalarna mot kommande majik-stativarna. Detta gör självklart att inköpet av akurate DS blir uppskjutet nåt år, men istället får jag en fin cd under tiden.
Är detta något jag borde satsa på, eller ska jag köra vidare på arcamgrejerna tills jag har råd med akuraten?
Kan tillägga att jag kommer ha en ren stereo och en hemmabioanläggning i framtiden vilket skulle motivera ett inköp av classik movie. Idag har jag bara ett rum för film/musik så än är dubbla system inte aktuellt.
Det jag inte har jämfört är Ikemi och classik movie. Är det någon som har en uppfattning om hur de står sig motvarandra?
Som ni kanske märker så har jag en del funderingar på gång, och skulle behöva lite vägledning av er mer insatta
Tack på förhand
/Jesper