Första LPn jag fick var Iron Maidens "Killers" som jag fick som födelsedagpresent någon gång i början av 80-talet. Den skivan står fortfarande i hyllan, även om det var länge sedan den snurrade på skivtalriken (särskillt som vinylsvarven inte är uppackad sedan senaste flytten

)
Första CDn var nog Metallicas svarta album och ska jag vara ärlig är det nog minst lika länge sedan den snurrade som Maidenskivan ovan.
Några kasetter har jag aldrig köpt, men dock fått ett par, Kiss "Destroyer" och något Queenalbum minns jag att jag hade. Var dessa har tagit vägen kan jag inte minnas, kanske ligger de hemma hos föräldrarna fortfarande...
Bill50x wrote:
hardcorelinnie wrote:
Första CD:n var Kate Bush - Hounds of Love. Lät helt enkelt fördjävligt på min dåvarande CD Philps 603 (tror jag den hette).
De tidigare CD-spelarna var inte roliga. Märkligt att så många gick på det sterila och tråkiga ljudet. Själv köpte jag ingen spelare förrän typ 92-93 och då köpte jag det billigaste jag kunde hitta bara för att kunna spela de skivor som jag trots allt börjat samla på mig. Vid den här tiden var det inte givet att en platta släpptes på vinyl också även om det skedde relativt ofta.
/ B
Det är väl inte så konstigt egentligen. På tiden innan CDn så var det brus, distorsion, wow and flutter och liknande som var de problem som diskuterades. Avseende dessa parametrar var CDn överlägsen, tyvärr har den dock andra tillkortakommanden som man då förbisåg...