hardcorelinnie wrote:
Diver wrote:
Skillnaden mellan Exotik och 5103 är stor + att du kan bygga in riiasteget i Exotik.
Skilnaden mellan dessa bör nog inte överdrivas. Exotic är klart bättre, men man behöver gå upp på en Kinos för att få allt som båda har.
Diver wrote:
Dom nya Chakra förstärkarna är överlägsna 5125. Jag tror faktiskt att köra tex C2100 passivt är bättre än aktivt 5125.
Cx00 är mycket bättre än 5125, men har man t.ex. Ninka så är jag inte så säker på att det är klart bättre att köra en C2100 istället för aktivt med 5125. Med Katan kanske det inte blir lika dant. Någon har kanske erfarnehet av just detta?
Jag tyckte passivt 2250 var bättre än aktivt 5125 på Katan när jag jämförde en gång i tiden. Aktivt hade vissa fördelar förstås, finare ljud rent Hifi-mässigt och tydligare på låg volym men 2250 vann rätt klart i ren tunedem. Jag tycker nog att 2100 är bättre än 2250 men där är det inte lika enkelt, man saknar kraften. Har inte gjort någon rättvis jämförelse här, försökte en gång men affären saknade kabel med BFA i ena ändan och adaptern vi använde till 2250 sabbade väl en del.
Jag tycker det vore konstigt om inte Majik-I skulle vara klart bättre än det Kairn/LK85 du har. Ingen möjlighet att låna hem en?