pekka71 wrote:
Vet inte om jag kommer att köpa någon bättre källa än Akurate DS tror mera på system balans nu tillsvidare.
Om Akurate Ds hade kommit och inte Klimax Ds så hade de flesta tyckt att den källan hade varit bra nog för komri.
Och någon Klimax kontrol kommer det inte att bli för min del eftersom jag inte kommer att ge upp bio, kisto skulle kunna vara ett allternativ men enligt min mening är det för mycket pengar för en föråldrat produkt
Lite trickigt eftersom du i någon mening har ett rätt välballanserat system samt att det känns en aning avigt och byta Akurat DS mot Klimax DS i och med att Akuraten är helt ny, men en kisto vore väl inte fel!? Om den nu kan anses på väg att bli omodern borde väl det avspegla sig på priset och därigenom ändå vara en vettig upgradering. Även kinos är klart bättre, men om du nu skall byta så är det väl vettigt att gå hela vägen. Annars kan man nog säga att det med facit i hand är rätt oballanserat med Akurat DS och Kisto.
Om du nu nödvändigt vill spendera pengar på hifi så skule det säkert vara en intressant övning att lägga till en Artikulat-sub, även om inte heller det är helt vettigt innan du bytt försteg. Jag har själv bytt Exotic mot Kinos och vet vad det innebär även m.a.p. lågbasåtergivning med aktiva Espek. En anläggnings begränsningar sitter ofta inte där man lätt förleds att tro.
EDIT: Att föreslå Kisto till en Akurat DS är väl inte riktigt min grej, men jag försökte vara lite förstående.
Om jag får ta en Norrlands, för en stund så; Är ju det enda rätta att byta till en Klimax DS och en Kinos eller ännu hellre Kisto. Min tanke var att med en Kisto så är du ju en bra bit på väg.