blom wrote:
Påminner mig om en gång jag besökte High Fidelity i början av nittiotalet, då Göran Rudling drev verksamheten. Linn hade precis kommit ut med första versionen av Karik, som dessutom krävde en Numerik för att kunna spelas. En combo som gick loss på sådär 45 papp, då... Var väl nästan mer än den tidens topp-12:a. GR demade underverket med nån Beethoven pianokonsert som endast fanns utgiven på CD. Denna platta gjorde att han själv bara var tvungen att skaffa en Karik/Numerik för att kunna avnjuta den.
En sann musikentusiast, eller en Linnimportör med för mycket pengar? 
Båda delar skulle jag tro - men det är förvånansvärt många konsumenter som har bra tolvor samt bra CDspelare så de är uppenbarligen entusiaster.
All musik finns ju inte på bägge medierna.
Annars är väl denna diskussion om vad som är viktigast orellevant, varför skulle det vara fel att ha massor av skivor/enkel 3k Sonystapel eller fel att ha 5skivor som man njuter på sitt enmiljonsystem?
Om jag fick en KlimaxDS, topptolva, 8 Solo/aktiva Komrifilter installerat hemma hos mig skulle jag LÄTT kunna välja ut 10CD/10LP o leva lyckligt resten av livet. Man skulle ju ALDRIG tröttna på att köra dessa om o om igen