selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 22, 2025 18:09

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 136 37 38 39 4057 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 10, 2007 08:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Mustasch - Powerhouse
Mustasch - Above All
Mustasch - Ratsafari
Bo Kaspers Orkester - Söndag i Sängen
Kathryn Williams - Relations
Nils Landgren & Joe Sample - Creole Love Call

+ Kents nya på LP som blev restnoterad. Får se om den dyker upp eller inte...

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 02:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ca 1200 plattor från främst 60- och 70-talet med med klassisk musik på vinyl. Och en ny skivhylla. :roll:

Nej, jag tänker inte lista titlarna.. ;)

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 09:51 
Moderator
Moderator

Stackars Akiva! :D

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 13:31 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Quote:
ca 1200 plattor från främst 60- och 70-talet med med klassisk musik på vinyl. Och en ny skivhylla.
Imponerande!!!!!!!

Har du någon tidplan på när du spelat genom alla :wink:

JohanR

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 14:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

JohanR wrote:
Quote:
ca 1200 plattor från främst 60- och 70-talet med med klassisk musik på vinyl. Och en ny skivhylla.
Aldrig. Om man skall vara lite verklighetsförankrad har nog de flesta av oss minst en skiva vi aldrig mer kommer att höra. Jag har nog några fler.. :roll:

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 14:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

:D :D :D

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 20:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

teatime wrote:
JohanR wrote:
Quote:
Aldrig. Om man skall vara lite verklighetsförankrad har nog de flesta av oss minst en skiva vi aldrig mer kommer att höra. Jag har nog några fler.. :roll:
Jag har löst det att man inte får lägga in en skiva i hyllan (både cd och vinyl) före man har lyssnat på det en gång.

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 21:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja, det brukar vara min lösning också.. inte realistiskt den här gången. :D

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 26, 2007 23:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stora delar av fredag kväll tillbringade jag hemma hos en kollega på söder, vi rättade prov, drack vin och käkade pizza. På vägen hem var jag bara tvungen att se om Mickes var öppen trots att klockan var tio slagen på en fredag kväll. Japp öppet, vilket innebar en hel hög med cd-skivor.

Steve Luather, Candyman
Blacknuss Allstars, Superstudio orange c-2 (denna plattar gungar grymt)
Lambretta, Breakfast
Tehosekoitin, Köyhät Syntiset
Bob Hund, Jag rear ut min själ! Allt ska bort!!!
Richie Sambora, Stranger in this town
Pearl Jam, Vs.
Tad Morose, Modus Vivendi
Uno, Due!
Sarah McLachlan, Surfacing

Fick även för två veckor i present två skivor,

Anthony and the Johnsons, I am a bird now (helt fantastisk skiva, så sorglig)
Directors Cut, Unlimited Edition

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 27, 2007 21:41 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Sex Pistols - Never Mind The Bollocks (30th Anniversary Edition)
Med bonus singeln Submission och en poster. Exakt kopia av den första pressningen från 1977 och sen på 180 G vinyl oxå, kan knappt bli bättre :D

En av dom bästa punk eller rättare sagt rock plattorna som finns, 100% ös rakt igenom :D

Last edited by Dixie_fried_56 on Sat Dec 08, 2007 21:14, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 03, 2007 12:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Köpte lite vinyler på Ebay idag :

1, Warzone - Don't Forget The Struggle, Don't Forget The Streets
Ett av dom bästa banden inom det som kallas för NYHC (New York Hard Core) detta är deras första platta från 1988 och är en klassiker inom hardcore musiken.

2, D.R.I. - Dirty Rotten LP
Debutplattan från 1983 som först kom som EP året innan. Snabb aggressiv Hardcore/Punk med låtar som sällan kryper över 1 till 2 min.
Dom gick senare mot en mer mainstream Thrash stil mot slutet av 80 talet och blev i min mening sämre. Skall man upptäcka detta band är detta plattan.

Last edited by Dixie_fried_56 on Sat Dec 08, 2007 21:20, edited 5 times in total.

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 06, 2007 13:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Vart lite mer vinyler på Ebay ;)

1, The Last Resort - A Way Of Life Skinhead Anthems
Klassisk Oi!/Punk platta från 1982. Lite burkigt ljud men vad kan man vänta sej med en 4 kanalsmixer och inspelat på typ en eftermiddag eller två. Och dom är inget rasist band, bara jävligt arga på myndigheter

2, Cock Sparrer - Shock Troops
Debut plattan från ett av dom bästa punk/Oi! plattorna som finns enligt mej, klockren rakt igenom och ett tips som alla som gillar Punk och inte har hört borde kolla upp.

3, Cock Sparrer - Runnin' Riot In '84
Andra plattan och inte lika bra. Den drar åt ett mer pop håll men det finns glimtar men jag rekommenderar deras "Shock Troops" innan denna.

4, Judge - What It Meant
Straight Edge Hard Core från New York. Aggressiv och bra, gillar man Refused och Agnostic Front, Madball och liknande så är denna ett bra köp.

5, Warzone - Lower East Side

6, Warzone - The Sound Of Revolution
Warzone är ett av dom bästa NYCH (New York Hard Core) banden. Hardcore kan bäst beskrivas som Sex Pistols möter Dead Kennedys på speed hehe och NYHC är den mest kända grenen av denna musikstilk idag med band som Warzone, Judge, Agnostic Front, Madball, Hatebreed, Murphys Law etc

Last edited by Dixie_fried_56 on Sat Dec 08, 2007 21:22, edited 4 times in total.

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 07, 2007 19:55 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Inte för att gnälla men har inte skivsnackandet i denna tråden gått i stå?
Nu är det mest inköpslistor som presenteras här och inte tankar och reflexioner om de senaste inköpen.Synd tycker jag.

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 07, 2007 21:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag håller med! Här radas det nuförtiden upp massvis med skivor med artister som jag aldrig hört talas om, men jag blir inte särskilt inspirerad att kolla upp dem när jag inte får någon info om genre etc etc. Trist!

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 07, 2007 21:49 
Site Admin
Site Admin

Sagt och gjort! :)

Ett paket med två CD-skivor från CDON damp ner i brevinkastet igår. Säsongen till ära har det naturligtvis inhandlats några av årets julskivor...och Carola hålls på mycket behörigt avstånd.

Image
Först ut är Folkjul, en julskiva på sätt och vis av det mer klassiska snittet, dvs kammarkör, fet kyrkorgel osv. Dock kryddas detta med folkmusiktoner, som Sofia Karlsson, Emma Härdelin och riksspelemannen (kvinnan?) Lisa Rydberg står för. Allt är arrangerat av Gunnar Idenstam, en ruggigt vass organist. Körsång står S:t Jacobskyrkans kammarkör för.
Bitvis riktigt bra och stämningsfullt. På baksidan beskrivs noggrant vilka grejer som använts vid inspelning och mixning, vilket tyder på att man tänkt mycket på att få till bra ljud. Mitt intryck är att skivan verkar kräva att man sitter klistrad vid stereon för att den ska uppskattas till fullo...jag ser hellre skivor som man tycker är bra lite överallt i huset/lägenheten, men visst är det sammantaget en riktigt pampig julskiva.

Image
Den andra skivan, Jul i folkton, är som namnet antyder också en skiva med stora influenser av folkmusik. Medverkar gör bl.a. Sofia Karlsson (igen!), Louise Hoffsten, Sara Isaksson, Ale Möller osv osv. Svensk folkmusiks all-stars helt enkelt. Det här är mer studioprodukt, med bra annorlunda tolkningar av annars utslitna jullåtar. Ale Möller står för kompet på en hel drös låtar, den mannen är fenomenal. Är man lagd åt folkmusikhållet är detta en varm rekommendation.

Utvalt tidigare inköp från november:
Image
Mandy Moore - Wild Hope. Mycket bra skiva! Mandy Moore förknippas väl mer med nån sorts tuggummipop som hon pysslade med tidigare. Tack och lov har jag inte hört det, jag har bara hört den här! Vuxen folkig pop/rock som bitvis doftar lite country.

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 136 37 38 39 4057 Next

All times are UTC+02:00