En liten rapport:
Jag kom lite sent och vet inte riktigt vad som hände till en början. Men efter jag kommit så spelades det lite skivor och käkades tilltugg med öl. Sportis hade ordnat en riktig lyssningssalong med stolsrader. Jag lyckades få plats ungefär i mitten längst fram, trots att jag kom sent! (Kanske snodde jag Sportis stol, som fick stå upp?) Sportis lirade olika plattor och till slut började vi turas om att lira lite av vad vi tagit med oss. Det var väl mest jag, Per, Teatime och Hardcore som spelade. (?) Även Jewa provade en platta som lät ... bättre på toaletten med stäng dörr...

Ganska rätt tänkt egentligen, att ta med en platta som man undrar om den kan bli bra, istället för att förstöra sin favoriter.
Jag spelade bl.a.:
1. Willy De Ville - Live, lirade faktiskt lite av tre låtar, bl.a. en mycket skön version på "Hey! Joe". Plattan har tre riktigt bra låtar och är värd att köpa, bara för de låtarna.
2. The Blind Boys of Alabama - Go tell it on the Mountain, klart rekomenderad julskiva. Gospel som låter ungefär som när Blues Brother kommer in i kyrkan, om ni fattar vad jag menar, justa gästartister också! Den var jag tvungen att ta till när Per hade lirat en grym Maceo Parker före mig.

(Från Roots & Grooves?)
3. The Ian Bruce Band -Jigs, Jives & Jacobites, Linnskiva, liveinspelning av keltisk folkmusik. Ian Bruce har även gjort studioskiva med Linn och är med på många av Robert Burns plattorna, rekomenderas allihop!
4. Foo Foo & the Boy - H2C, Naimskiva, brittiska trubadurtjejer som skriver sköna låtar och kan spela riktigt skönt. Med trummisen "The Boy" på denna platta. Bra låtar, bra texter. Rekomenderas!
Jag kom faktiskt inte ihåg om jag spelade mer och i så fall vad. Tiden gick så fort när vi hade så skoj! Något jag INTE spelade var Loke, men Hardcore hade faktiskt köpt den och gillade den skarpt!
Så här i efterhand tycker jag det var synd att vi inte trimmade lite först och spelade låtarna sen. Eftersom det blev en hel del bättre med små trimåtgärder. Jag tyckte själv att det lät lite "fel" innan, det var något som inte stämmde. Med trimmet kom den där rätta känslan in och Hardcore's Kraftverk liveplatta framstog som kvällens musikaliska höjdpunkt. Häftigt tryck med Komri! Jag måste erkänna att jag både igår och idag har motionerat mina Unik med högre volym än vanligt, i desperata försök att få det där Komritrycket hemma.

(Det gick inte...) På det hela taget är Komri en imponerande fullregisterhögtalare som gav ett ljud som kändes väldigt mycket live. Verkligen kul att få höra dem i hemmamiljö hos en "normal" Linnkund. Jag hade inte hört dem alls tidigare. Det klart att Akurat CD/Kontrol/2x4200 inte går av för hackor heller!
När hyll och Akurate CD/Unidisk 1.1 jämförelserna pågick var jag i köket och snackade Knekt, så jag missade tyvärr det. Harmonihyllan har jag dock jämfört många gånger på TL. Både mot Quadraspire, Fraim och Mimer. Jag tror att de som säger att Harmoni och Mimer är dyr inte har lyssnat! Jag skulle hellre köpa en Mimerhylla än att byta mina Unik mot Akurate 242.
Mycket stort tack till Sportis för en mycket trevlig lyssningskväll!

Tack också till alla er som kom och bidrog med trevliga diskussioner och
BRA musik.
Lite bilder! Är det någon som inte vill vara med på bild så är det bara att säga till, så suddar jag bort er, det är helt OK. Alla vill ju inte skylta med att man är musiknörd, av olika skäl.