Mikael2 wrote:
Prestanda eller kvalitet är svårt att bedömma. Det finns gott om superspelare och superdacs med mätmässiga superprestanda och extrem byggkvalitet. På detta forum föredras Linns sätt att presentera musik men att det är lika med att Linn har objektivt bäst prestanda och kvalitet är jag inte helt säker på.
Finns inte många som jämfört superspelare från så många olika tillverkare vid ett och samma tillfälle och med respektive tillverkares övriga kringutrustning för optimala förutsättningar. Inte ens skribenter i Stereophile har den möjligheten och än mindre en konsument som snubblar in i en Linn-butik. Jag känner ingen som fått låna hem 7-8 kompletta toppsystem för några jämförelser i hemmet. Känner inte heller till nån butik som har i närheten av ett sånt sortiment och kan erbjuda den möjligheten.
Du har rätt i detta.
Jag har haft förmånen att rea en del o besöka de större linnhandlarna i NA som har en massa olika märken.
Det jag har jämfört med har ingen suck (som ägarna håller med om, men de grejjerna säljer på design o rykte).
Som jag tidigare skrivit var Krells värstingrigg oväntat bra. Gällde dock inte CDspelaren som fick spö av en Uni 2.1 för 30% av priset.
OT
Lyssnar just nu på U2 som de flesta på andra forum anser suga hårt avseende ljudkvalitet.
"All that you can't leave behind" är en GRYMT bra platta!
På ALLA sätt.
Är sjukt va bra Linn är att krama ut nyanser, känsla o nerv i plattorna