selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 07, 2025 13:33

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 08, 2007 19:51 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hej igen!

Jag förtjänade helt klart en syrlig kommentar sen är det kanske lite synd att man kritiserar ett misstag/övertramp med samma medel.? Men i vart fall är jag nu övertygad om att det berodde på att när jag först skrev inlägget inte visst hur folk fick in tidigare inlägg. Därav skrev jag namnet istället för du för det skulle framgå vad jag syftade på. Hittade sen quote-knappen varefter jag fick in texten. Då blev det väldigt illa. Inte för att det hade blivit bra utan citat heller, men det förklarar varför jag pratade i tredje person istället för andra. Kanske inte intressant för dig Magnus, men folk får tycka som man vill. Och den uppfattning du fått om mig var (mig veterligen) ledig:)

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 08, 2007 20:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

cortina wrote:
Hej igen!

Jag förtjänade helt klart en syrlig kommentar sen är det kanske lite synd att man kritiserar ett misstag/övertramp med samma medel.? Men i vart fall är jag nu övertygad om att det berodde på att när jag först skrev inlägget inte visst hur folk fick in tidigare inlägg. Därav skrev jag namnet istället för du för det skulle framgå vad jag syftade på. Hittade sen quote-knappen varefter jag fick in texten. Då blev det väldigt illa. Inte för att det hade blivit bra utan citat heller, men det förklarar varför jag pratade i tredje person istället för andra. Kanske inte intressant för dig Magnus, men folk får tycka som man vill. Och den uppfattning du fått om mig var (mig veterligen) ledig:)
Bra och sympatiskt svar!
(men inte förtjänade du ett syrligt svar för att du inte förstått hur svara-funktionen fungerar...)

/ B

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 08, 2007 22:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Gissar att moderatorerna här på Selleri gått på semester :?

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 08, 2007 22:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sondek wrote:
Nja nog snarare en miss jag och kanske de andra är ju inte van att direkt behövas i moderator roll här på forumet och när det upptäcktes var det ju uträtt som jag tolkar det hela.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 08, 2007 23:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sondek wrote:
För mig får moderatorerna hålla en låg profil. Det ska vara högt i tak på ett forum!

/ B

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 08, 2007 23:50 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Tillbaka till själva tråden så kan (spånande) möjligen ett annat problem med mycket gadgets vara att om man allt eftersom lastar på alla möjliga tillgängliga finesser på modellerna kombinerat med ett högt pris, så får man ett antal halvmissnöjda ägare som har betalat en stor summa pengar och sitter på en nästan ny modell som saknar en kul finess. Även om det är ett kasst argument för att inte lägga till nya funktioner, så kan det möjligen irritera befintliga kunder att det kommer ny modell med funktionen de eg gärna velat ha. Framförallt om man köper månaden innan nya modellen släpps (och man t.o.m. misstänker att handlaren kände till att ngt var på G när man köpte). Alt att man får ett stort antal kunder som väntar ut "rätt produkt". Men visst rätt/nödvändiga finesser ska prioriteras; en bättre/snyggare fjärr (á la Cambridge?), en Classic Movie med hdmi och hårddisk-inspelning (för att kunna slänga ut bef. hårddiskrecorder) skulle inte jag ha något emot. Men man ska nog vara lite försiktig med att haka på racet med många funktioner såvida man inte har ordentligt med resurser och vet säkert att man har kunder som betalar extra alt. kräver dem

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 08, 2007 23:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

cortina wrote:
Tillbaka till själva tråden så kan (spånande) möjligen ett annat problem med mycket gadgets vara att om man allt eftersom lastar på alla möjliga tillgängliga finesser på modellerna kombinerat med ett högt pris, så får man ett antal halvmissnöjda ägare som har betalat en stor summa pengar och sitter på en nästan ny modell som saknar en kul finess. Även om det är ett kasst argument för att inte lägga till nya funktioner, så kan det möjligen irritera befintliga kunder att det kommer ny modell med funktionen de eg gärna velat ha. Framförallt om man köper månaden innan nya modellen släpps (och man t.o.m. misstänker att handlaren kände till att ngt var på G när man köpte). Alt att man får ett stort antal kunder som väntar ut "rätt produkt". Men visst rätt/nödvändiga finesser ska prioriteras; en bättre/snyggare fjärr (á la Cambridge?), en Classic Movie med hdmi och hårddisk-inspelning (för att kunna slänga ut bef. hårddiskrecorder) skulle inte jag ha något emot. Men man ska nog vara lite försiktig med att haka på racet med många funktioner såvida man inte har ordentligt med resurser och vet säkert att man har kunder som betalar extra alt. kräver dem
?

/ B

Post subject:
PostPosted: Sun Sep 09, 2007 04:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Magnus wrote:
...
Jag vill kunna ha både TV-skärm och projektor inkopplat samtidigt via
HDMI och Component (går ej på t ex Unidisk SC).
...
Sätter man Primary Display Device till HDMI och Interlaced Out till YPrPb så skickar min SC ut HDMI och komponent samtidigt. Fast progressiv komponent går ju inte att få då förstås.

Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00