Broccoli wrote:
Hur bra tolva behöver man egentligen för att slå en Ikemi på fingrarna?
Jag hade en Basik med Akito 2b och Adikt*. Den klådde enkelt min Ikemi. Så var lugn, en LP12 i trim slår lätt en Ikemi på tunedem. Rekomenderar trots det LingoII, EkosII, Trampolin2 (och Keel) i ett sådant system.
Jag vet inte om du har några pengar idag, men Hardcore's tips om Tonläget's LK240 är inte helt fel, borde funka bra till Keltik, tar monofilter.
Men även jag är helt inne på "Source first" och jag anser det lite galet med Keltik utan "topp"källor. Men det är helt beroende på vad man är ute efter, bäst musik för pengarna eller "Jag är kåt på Keltik, inget annat spelar roll". Inget fel i det, bara man vet vad man vill och vad det har för konsekvenser, och det verkar du göra. Jag vill ändå (tjatig som jag är) bara ta ett exempel:
Jag har haft en Kompis med Keltik, detta var för 10-15 år sedan och jag var ofta där och trimmade. Han hade då "toppsystemet" (ej LP12, -1 Klout) med Karik-II/Numerik/Kremlin/Kairn/3xKlout. Jag hade "bara" LP12-Lingo1-Ekos1-Troika/Kairn/LK280/IndexII+Kustone. Alla våra enheter hade transformatorer och hans system var givetvis häftigt på många sätt på CD. Jättekul att trimma eftersom det var ganska känsligt för alla ändringar. Men... 1995 köpte jag en KarikIII med slimline nätdel och vad hände? Jo mitt system var nu klart BÄTTRE än hans system. Nu var det helt plötsligt han som satt och hängde hos mig och lirade CD! Source first! Han förstog direkt att mitt system var bättre och att det hängde på min bättre CD. (Ännu roligare blev det när jag lånade en av hans Kloutar!) Så tänk på vad du gör, källor och installation är mycket viktigare än Keltik vs. Unik. Keltik är inte lättinstallerade, men självklart finns det tillräckligt med hjälp att få i Gbg området så det ska nog ordna sig.
Men jag förstår att du är helt inne på Keltik och då är det bara att svälja att det inte blir lika kul musik som med ett par Unik...
*På jobbet med en LK1/Classik Music/DIY slutsteg/Kan 4/Sizmik 10.25 Kul arbetsplats!