Jag har varit borta ett tag och sett en del dummheter under tiden. Jag har varit så stressad att jag inte har haft tid attt skriva i trådarna, nu vill jag bara säga några snabba saker.
Ja, lödtenn spelar roll. Han som Hemmamekare kallar "extrem" har testat mycket lödtenn och han VET att det är skillnad.
Nej, Jonas blir INTE mer nöjd med en dator, han har förstått mer än så.
Att inte använda source first här är att komma på kant med (nästan) alla på forumet, så varför försöka? Det är inte som jämföra äpplen eller päron där man kan föredra det ena eller andra som har ungefär samma värde. Det är som att jämföra en äppelskrott med en ... Aston Martin, ett operahus, eller vad du vill...
Källan/Transporten ÄR viktigare än D/A omvandlaren i alla försök jag har gjort.
Ingen dator jag har lyssnat på har varit bra. (Trots "proffskort".) Det går att få bra musik ur en dator, det har Kivor bevisat. Men det lär inte bli billigt eller enkelt. Hemmamekare: Säg inte att jag har fel, för vi har helt olika åsikter om vad som är "bra". (Läs Lejonklous inlägg en gång till.)
Jonas bör snarast köpa en beg Line-reciver och en (beg?) RCU. (Billigt med ny RCU numera!) Ett par SARA på stativ bör tillfredsställa hans önskan om nostalgi.
Sådärja! Då har vi rett ut alla problem och det är bara för Jonas att gå ut och handla grejer...