Jag har gjort en sammanfattning av tråden
*Vid film(tittande) finns det minst 3 "grupper" av smaker:
1. Bilden inte på när så viktig som ett kanonbra ljud.
2. Man föredrar en mix av både bra ljud och bild.
3. Bilden är viktigast.
Min slutsats, alla har sin smak.
*Citat "Hur långt är ni villig att dra att Linn alltid är bättre oavsett matrial?" Min kommentar: jag förstår att man talar sig varm om Linn eftersom detta är ett Linnforum. På samma sätt talar man sig varm om ett visst bilmärke i bilforumet som jag deltar i. Men man har inte gått så långt som att säga att "vårt" bilmärke är det bästa på allt. Fast det kanske är annat med HIFI?
*Prisvärdhet är något helt subjektivt. På engelska talar man om "bang for the buck", det är något som också spelar in för många när man gör sina val.
*Det finns väldigt många typer av komprimering. Vissa är bättre än andra på att bevara ursprungets innehåll. Komprimeringstekniker utvecklas hela tiden och man vill uppnå utnyttjande av så låg bandbredd som möjligt med bästa bibehållen kvalitet. Min kommentar: komprimering- ja!!!!
*Citat "Att påstå något om Linn:s CD-spelare utan att ha hört en 1.1 (eller CD12), skulle jag vilja påstå, är ungefär som att uttala sig om LP12 baserat på lyssninsintryck från en Basik eller Axis". Min kommentar, det går bra att såga allt annat (andra märken) utan att ha hört dem?!
Angående nya format så tror jag att HD-DVD har en nackdel sedan det blivit möjligt att rippa formatet.
Och, ta inte allt så allvarligt nu, man måste kunna diskutera och analysera! Sköt om er!