Centrumtappa? Du menar att du svarvat ner dom lite grann i ändarna och gjort motsvarande urtag i skivorna?
Hmm det där med betsningen stämmer nog, men å andra sidan kostar riktigt körsbärsträ riktigt o-gratis

.
Med jigg tänkte jag mig att böjen är en del av ytterkanten på en cirkel vars centrum ligger låångt utanför skivan, 2-3m utanför kanske. Med en ordentligt fet cirkeljigg (2-3m lång alltså) för handöverfräs skulle man kunna fixa en sån där böj. Bandsåg är fusk

.
OK, köksbänkskivor. Har tänkt i dom banorna men funderat på om jag verkligen vill ha dom 25-28mm tjocka vilket alla verkar vara. Kanske fräsa bort en bit undertill precis som "riktiga" Quadraspire för ett slankare intryck .. hmm.
Japp det är kul att bygga. Rätt jobbigt som lägenhetstomte bara. Brukar stå i badrummet när jag behöver fräsa något eller köra cirkelsåg

. Jag har dock lyckats få ihop några vägghyllor, hushboxen till projektorn och en NHT1259-baserad sluten sub trots svårigheterna och japp, alla dom tittar jag nöjt på

. Får klura mer på det här med bänk .. WOG-bänkarna är otroligt bra faktiskt, men .. vill byta färg och slanka ner benen som sagt.