Tack för alla svar!
Förstod inte först vad de där metallbitarna var till för?? Men de var alltså till för att bygla ihop olika kombinationer för olika typer av drift. Tittade nu i manualen och då ser man ju dem också faktiskt, bra Marcus
Tanken är att det ska till ännu ett 5125 alt c6100 och filter för aktiv drift. Hade Ninka tidigare som jag drev aktivt och det var ett otroligt lyft fr passivt. Har inte hört Akurate serien aktivt, men jag hoppas på att det blir ett trevligt lyft.
2250 hade varit trevligt och jag har lyssnat på det tillsamman m Ninka passivt och tycker att det var bättre än 5125 aktivt, bättre kontroll och inte så "bumligt" eller hur man nu ska uttrycka det som 5125:an. Men aktivt har ju också klart sina fördelar. Flickvänner är heller inte få förtjust i "alla dessa lådor". Är tvungen att spraymåla om stativen till 212:an vita för att de ska bli godkända att ha i lägenheten
Men det kommer nog att bli snyggt!
212orna är faktiskt inköpta av en Linnhandlare, men dock i Ungern. De är väldigt trevliga och hjälpsamma (precis som Linnhandlarna här i Sverige

), men det är inte lätt att hitta 212:or beg eller som demo-ex, och de råkade ha ett par demo-ex där nere så då slog jag till direkt. Han som jag har haft kontakt med där nere är bortrest för tillfället och man vill ju lyssna direkt på vad man har köpt för ngt.
Nu har jag byglat diskanterna och kör biampat (tidigare var alla byglade), och jag ska prova att köra diskanter före basen och jämföra.
Nu ska jag digga vidare, åter tack för alla tips!!
/M