kent wrote:
GForce wrote:
Nu blev jag nyfiken, är numeriken verkligen bättre på D/A jobbet än en karik III?
Ang. nytt ljudkort så köp hellre en squeezebox och mata numeriken med. Det kommer att låta bättre (om du inte köper ett dyrt externt ljudkort) och är mycket mer flexibelt.
Nja, nu var det väl så att jag måste prioritera lite... Numerik + Squeezebox blir för mycket pengar helt enkelt. Men det kan vara en idé för framtiden. Som du säger, mer flexibelt, slippa ha datorn igång.
Mvh,
Kent.
Datorn igång måste du ha ändå även med squeezebox (förutom om du lyssnar på internetradio). Flexibiliteten jag tänkte på var snarare att du inte behöver sitta vid datorn för att se vad du spelar och styra spelandet, det gör du via squeezeboxen.
Ett bra ljudkort kostar minst lika mycket som squeezbox, men om du inte vill investera i en squeezbox nu så är det bästa att köra s/pdif ut från datorn till numerik:en.
Eller har jag missuppfattat dig, har du inte en numerik heller ännu?
Om inte så är det bästa och billigaste att bara köpa en squeezebox, och en bättre strömförsörjning till den. Ev. kan du senare få den moddad så den låter ännu bättre.