jag har ju själv en sc och där jag ser största problemet med sc är just vid 5.1 där jag skulle vilja ha mycket mera möjligheter att fixa delningsfrekvenser och liknande...
För 2 kanal är det en mycket bra cd/försteg
Jag ska beskriva vad som är problemet, det är delningsfrekvensen i film vill man gärna ha stöd av en subb i botten där högtalarna inte riktigt kan leverera det sista och problemet är att om man väljer large på alla högtalarna så går inget till subben endast .1 spåret och det är inge bra t.e.x om man har små surronder samt en center som kanske inte kan leverera bas neråt i registret.
Man kan lösa detta genom att ställa in small på högtalarna då skickas allt ljud under en viss frekvens till subben tror att det är 100 hz på sc och hur kul är det om man sitter med ett aktivt system? samt vem vill dela subben på 100 hz?
Jag har själv aktiva espek samt aktiv 5120 center och är ganska säker på att jag inte har kommit i närheteten av vad det skulle kunna låta med ett bra bioförsteg
Jag hade tidigare ett Rotel försteg och i hemmabio så var det ett mycket fylligare ljud
Exotik med D/A har man löst det där kan man ställa ner till 40 hz så att man kan använda sina aktiva högtalare fullt ut utan att tappa stöd från subben i botten
Kanske går att komma tillrätta med problemet om man har keltik runt om
Det känns som sc är tänkt att användas till komponent serien.