hardcorelinnie wrote:
En välintegrerad sub kan göra en hel del för de flesta högtalare. Det är dock inte lätt att hitta en sub som har bättre bas än aktiverade Espek. Jag har provat med lite olika subbar till mina, men det är bara Akurat-subben som varit ett lyft och jag blev ändå inte helt övertygad (inte nog för att slå till). Har inte provat Artikulat-subben dock. Efter att provat med Kinos i systemet står det klart att jag får mycket bättre resultat med Kinos utan sub än med Exotic och med sub, även Akurat:en (source-first...).
Har börjat fundera på sub igen efter alla diskussioner om Source First och Akurate etc. När jag började fundera mer seriöst och efter att jag har lyssnat lite mer har jag kommit fram till att Akurate inte blir rätt hur man än gör med Unidisk SC framför. Visst om man har bättre källa i siktet längre fram men då pratar vi för mycket pengar totalt. Sen är jag supernöjd med Katan efter lite intuning det enda jag saknar är djupbas. Märktes särskilt efter helgens fest då vi luftade systemet ritkigt ordentligt Dire straits på 100 funkade helt ok
Vilka subbar ska man fundera på? (Unidisk SC, 5125 Aktiva Katan)
alt 1: Sizmik 12.45
alt 2: Akurate 221
alt 3: 5150/Melodik
Om det blir sub så blir det en i första hand (5150 blir det nog bara en hursomhelst den är ju inte direkt liten)
Lyckas man få till det tex med en 5150 så blir det halva priset mot aktiva Espek, samma sak med beg. 12.45. Akurate är svårare att få tag i demo-ex eller beg. så det alternativet blir förmodligen nästan lika dyrt som aktiva Espek. Artikulat är för dyr. 10.25 blir nog för svår att få till? 2 st 10.25 kanske är lättare?
Jag ska nog åka till min lokala butik och få en liten demo, köper hursomhelst helst där