Jag har ju glömt att skriva hur det gick.
Som sagt köpte jag stenfötter från HF och monterade dessa och visst blev detta ett lyft, men fortfarande inte bra, så jag bestämde mig för att möblera om igen. Tänkte att jag ska ställa högtalarna där jag fått mina Katan att sjunga ut som jag ville. Visst, jag har haft mina Espek på den väggen, men det blev aldrig riktigt bra, dock var ju förutsättingarna lite annorlunda med nya stenfötter.
Så nu, efter att ha testat alla vägar, gick jag tillbaka till den som låtit bäst, tro mig när jag skriver att jag är less på att möblera om och min sambo är ännu mera less att flytta tavlor och liknade 5 gånger (tur att hon är överseende

)
Ja, hur blev det då?
ÄNTLIGEN håller jag på att hitta rätt! Visst det går säkert att få till ännu bättre, men nu är det kul att spela skivor igen. Espek utan stenfötter gör inte högtalarna rättvisa. Hade jag vetat vilken skillnad det blev med stenfötter hade jag köpt ett par för länge sedan.
Nu spelar det en helt annan energi och tryck, så nu känns inte Katan med subbar så aktuellt längre. Kanske möjligen en subb till Espek istället.
En sak som slog mig efter Komri-kvällarna på T&T var att jag blev lite sugen på Keltik igen. Visst jag har haft dem hemma och prövat tidigare, men fick det aldrig att bli riktigt bra så därför valde jag Espek. Det berodde nog på att jag aldrig fick dem rätt injusterade och att jag endast hade 3x2250.
Jag vet inte, många håller ju Keltik högre än Espek, medan vissa tycker tvärt om och jag själv är osäker eftersom jag förmodligen inte har hört Keltik rätt injusterade.