hej!
Kan bara instämma i att det var en trevlig tillställning, var klart värt att köra 10 timmar för att höra Komri mm.
Var i lyssningsrummet i ca 3 timmar och det är ju helt otroligt att man inte blev lyssningstrött med tanke på ljudvolymen, detta säjer nog ganska mycket om hur bra systemet presterade.
Min personliga åsikt är att topp-LP12:an var musikaliskat klart bättre än Unidisken. Ljudet blir mjukare och naturligare utan hårda "kanter" som jag tycker 1.1:an ger, t.e.x. så hörde jag väldigt få av "hårda" S på LP12:an, vilket är vanligt när man vrider på lite på en cd-spelare(gäller även 1.1:an).
Jag tror helt klart att man kan Lyssna både högre och längre på Lp-12:än unidisken. Men visst knäpper och sprakar det lite hela tiden på Lp-12:an vid de volymerna även om det var klart mindre än jag hade förväntat mig. Tror att det som imponerade på mig mest var hur tajt och detaljerat det ändå lät om Lp-spelaren.
Min första reaktion när jag kom ut från rummet var att jag skulle uppgradera till en Lp-12 istället för tänkt, en 1.1:a. Men jag vet inte, är så mycket fippel med en Lp.
Var lite basbummel ibland, körde bla. Lime-tree Arbour med Nick kave vilken inte har en särskilt tacksam basgång!!. Matallica lät väldigt bra och detaljerat som man inte hört den förut. brukar kunna bli lite grötig i vissa partier men inte här.
kort sagt så är det nog den klart bästa(med råge) anlägning jag hört, dock tycker jag estetiskt sett att det var lite för mycket Klimax lådor, även om de är otroligt snygga var för sig så kan man
ändå få för mycket av dem. Men det är kanske ett av de mindre problemen man kan ha.
mvh/ siffernisse