selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 18, 2025 00:00

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 27, 2007 13:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
hardcorelinnie wrote:
... Vi bryr oss helt enkelt mindre om påstådda spårningsegenskaper utan lyssnar efter vilket som förmedlar musiken i skivspåret bäst och dömer efter det.
Så tyckte jag också förut, tills jag spenderade 45 papp på uppdatering av min LP12:a (inkl en Arkiva B) och upptäckte att pickupen spårar sämre än en Blue Point Special för några tusen. Det är faktiskt inte oviktigt att en arm-pickupkombination klarar av de skivor man vill spela.

/ B
Det är väl klart att en p:u som spårar dåligt inte förmedlar musiken bra. Jag hade en Arkiv A på en Ekos I för några år sedan och den kombinationen spelade musik på ett utomordentligt sätt och jag upplevde mycket sällan (om någonsin) några spårningsproblem. Dessvärre satte ekonomin stopp för ytterligare skivspelarutsvävningar därefter så jag har inte provat de senare kombinationerna grundligt (d.v.s. på hemmaplan). Däremot har jag erfarenhet av att byte från LK100 till Klout löste vad jag tidigare var spårningsprobem (på i första hand körskivor). Så fel man kan ha. Det vore intressant att få veta vilka saker man har felaktig uppfattning om nu!

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 27, 2007 13:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja någonstans kan man väl börja rankningen de två olika versionerna som de spela på hf. Sen blir det knepigare att lägga in keel och nya pickupen när man inte har hört dem på enklare uppsättningar.

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 27, 2007 13:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

hardcorelinnie wrote:
sexdwarf wrote:
Är du igång och bitchar nu igen. Kanske skulle du svara på trådskaparens fråga, och ev. följdfrågor, istället? Du är då så makalöst fånig. :lol:

Edit: Om du skall kasta osaklig skit på mig får du göra det via PM, eller kanske kan vi talas vid över telefon? Vem har utsett dig till Linnfolkets talesman, förresten? Jag tycker det är rätt fult att lägga ord i munnen på andra, du talar för dig själv, precis som vi andra.
Mitt uppsåt var inte alls att "kasta skit" men jag är medveten om att jag stack ut hakan en aning. Min åsikt att jag betraktar en del av det du skriver som desinformation som jämt måste vederläggas kvarstår. Därav tröttheten.

Jag var beredd på att övriga forummedlemmar ev. skulle tycka att det var ett förmätet inlägg, vilket det var. Att skriva samma sak i ett PM hade dock inte gett övriga medlemmar möjlighet att kommentera, vilket enl. min mening inte hade varit bättre!?
Jag gör inte anspråk på at sitta på den absoluta sanningen. Gör du det? Man måste kunna prata om tingen, varför skall det annars finnas ett forum?

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 27, 2007 13:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sexdwarf wrote:
hardcorelinnie wrote:
sexdwarf wrote:
Är du igång och bitchar nu igen. Kanske skulle du svara på trådskaparens fråga, och ev. följdfrågor, istället? Du är då så makalöst fånig. :lol:

Edit: Om du skall kasta osaklig skit på mig får du göra det via PM, eller kanske kan vi talas vid över telefon? Vem har utsett dig till Linnfolkets talesman, förresten? Jag tycker det är rätt fult att lägga ord i munnen på andra, du talar för dig själv, precis som vi andra.
Mitt uppsåt var inte alls att "kasta skit" men jag är medveten om att jag stack ut hakan en aning. Min åsikt att jag betraktar en del av det du skriver som desinformation som jämt måste vederläggas kvarstår. Därav tröttheten.

Jag var beredd på att övriga forummedlemmar ev. skulle tycka att det var ett förmätet inlägg, vilket det var. Att skriva samma sak i ett PM hade dock inte gett övriga medlemmar möjlighet att kommentera, vilket enl. min mening inte hade varit bättre!?
Jag gör inte anspråk på at sitta på den absoluta sanningen. Gör du det? Man måste kunna prata om tingen, varför skall det annars finnas ett forum?
Det blir lätt flejming när har helt olika utgångspunkter, vilket är synd.

Post subject: Re: Ranking LP12:or
PostPosted: Fri Feb 02, 2007 12:55 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

PerK wrote:
Hej,

Hur ligger t ex dessa inbördes

a) Trampolinn, Lingo 2, Ekos 2, Akiva
b) Trampolinn MK 2, Keel, Lingo 2, Akito, Adikt

/Per
Någon kommentar angående denna efter gårdagens demo på TOT?

/Per

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 02, 2007 13:07 
Moderator
Moderator

Jag vet inte om det gjordes någon sådan demo. Det verkade vara svårt att få till. Den enda demo jag hörde var LP12/Lingo/Linto/EkosII/Arkiv B mot LP12/Lingo/Linto/Keel/Ekos SE/Akiva. Den senare utklassade tidigare topptolvan. Hur mycket pickupskillnaden står för vet jag inte. Enligt Linns representanter är Keel den viktigaste uppgraderingen i den här vevan.

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 02, 2007 13:35 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

per wrote:
Jag vet inte om det gjordes någon sådan demo. Det verkade vara svårt att få till. Den enda demo jag hörde var LP12/Lingo/Linto/EkosII/Arkiv B mot LP12/Lingo/Linto/Keel/Ekos SE/Akiva. Den senare utklassade tidigare topptolvan. Hur mycket pickupskillnaden står för vet jag inte. Enligt Linns representanter är Keel den viktigaste uppgraderingen i den här vevan.
OK. Tack för det.

Hade varit kul bara att veta hur mycket Keel påverkar i förhållande till armen; bara Arkiv B mot Akiva är en stor skillnad, för att inte tala om, Ekos 2 mot Ekos SE...

Ingen som hört en ren Keel och Trampolinn MkII uppgradering, funderar nämligen på att göra den själv, det är därför jag är så ihärdig :D

/Per (K)

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 02, 2007 13:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

per wrote:
Jag vet inte om det gjordes någon sådan demo. Det verkade vara svårt att få till.
:? Jag kanske skall sluta gnälla, men det var ju den demon som var mest intressant. Utlovade inte Magnus en sådan demo under torsdagen?

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 02, 2007 13:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

PerK wrote:
per wrote:
OK. Tack för det.

Hade varit kul bara att veta hur mycket Keel påverkar i förhållande till armen; bara Arkiv B mot Akiva är en stor skillnad, för att inte tala om, Ekos 2 mot Ekos SE...

Ingen som hört en ren Keel och Trampolinn MkII uppgradering, funderar nämligen på att göra den själv, det är därför jag är så ihärdig :D

/Per (K)
Förstår det jag hörde på 12:an med Akito/Adikt och Keel och den svängde väldigt bra men det är svårt att säga hur mycket bättre då vi inte kunde jämföra med en utan Keel...

Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00