selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 01:38

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vart är Linn på väg?
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 15:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vi har kunnat sett de våldsamma prisökningarna i höstas, o nu på LP12-relaterade produkter.
Ska finnas 100 000 LP12 sålda o antar man att 5000 av dessa ägarna skulle kunna uppgradera till Keel om den var vettigt prissatt (typ en 10k är väl rimligt då cirkus kostar mindre än 5)
50 miljoner i intäckt är inte fy skam + all merförsäljning då ägarna blir sugna på MER!!!

Men hur många får de sålt till 40-50kSEK??
Vad kan den kosta att tillverka tro...

På senare år har jag blivit grymt besviken på Linn avsende information (som är fel eller ofullständig), löften som inte infrias, produkter som aldrig kommer, prisändringar ned o upp lite omotiverat, support som dras in på äldre produkter (köp nytt får man höra) - bara för att nämna en del konstigheter.

Frågor om hur man aktiverar Komri o filterpriser är en lång historia som en del av er känner till. Har tagit hela hösten o NU vet jag hur man gör, då kostar plötsligt filtren dubbelt så mycket enl info till säljarna i Fredags.
Kan vara en informationsmiss men jag har fått samma (det lägre priset) från både Linn o ett antal oberoende säljare...
Jag ska kontakta Linn HQ o beroende få deras svar kommer jag att ta ställning om det blir fler inköp.
Är trött att betraktas som "kund som är beredd att betala premuim" - ja så står det i interndokumentation numera. :?
Jag är en entusiast som lägger surt förvärvade slantar i min hobby, inget annat.
Jag betalar för prestanda, inte image. Då hade det stått ett B&O system i huset.

För att förtydliga:
Är otroligt nöjd med Linn's produkter, men INTE över företaget.

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 15:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Beroende på vem som gett dig prisuppgifterna och hur mycket du vill bråka med dem så kan det nog vara möjligt att få filtren för det lägre priset. Det är nämligen så att svensk konsumetköplag innebär att du har rätt att köpa varan för det pris som en säljare säger till dig, oavsett om det priset är korrekt eller inte. Det som snarare blir kruxet är att bevisa att säljaren sa det lägre priset, om nu denna skulle förneka det.

Förstår dock att du är besviken, både på agerande och prisutveckling. Det tråkiga är inte att Linn utvecklar och säljer produkter för folk som är beredda att lägga uppåt en normal årslön på sin stereo utan att man helt vänt (ffa de något mindre kapitalstarka) entusiasterna ryggen, både med prisökningar och bristande information.

PostPosted: Mon Nov 20, 2006 15:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:

För att förtydliga:
Är otroligt nöjd med Linn's produkter, men INTE över företaget.
Jag håller helt med dig sportis.

Mitt förtroende för företaget började vackla rejält när det inte ens bytte ut dioderna som lyste olika på två st 2250, "standard variation" eller något skyllde de på. Då blir man besviken. Handlaren erbjöd sig visserligen att fixa till detta så all heder åt honom.

Sedan låter olika slutsteg olika beroende på vem som skruvat och när de är byggda. Det känns som om man inte har riktig koll på kvalitetskontrollen längre. Dessutom går man ifrån serienummersystemet så det blir ytterligare svårare för konsumenten att spåra olika utgåvor av samma apparat. Det är bla därför jag i det längsta förordar passiva system eftersom de är lättare att matcha ihop än aktiva.

Nej, Linn måste få en ödmjukare inställning till kunderna och inse att vi "oftast" har rätt :wink:

PostPosted: Mon Nov 20, 2006 22:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Zeedje wrote:
[Dessutom går man ifrån serienummersystemet så det blir ytterligare svårare för konsumenten att spåra olika utgåvor av samma apparat.
Vad menar du med detta?

/M

PostPosted: Mon Nov 20, 2006 23:34 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Magnus wrote:
Zeedje wrote:
[Dessutom går man ifrån serienummersystemet så det blir ytterligare svårare för konsumenten att spåra olika utgåvor av samma apparat.
Vad menar du med detta?

/M
Förut följde serienumren numerisk ordning, så det var lätt att se när apparat var tillverkad. Nu är min uppfattning att det kan skilja ganska markant (återigen numeriskt) på två produkter tillverkade samma dag.
Detta har försvårat att direkt kunna jämföra när sakerna är tillverkade.

/ Zed

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00