Vi har kunnat sett de våldsamma prisökningarna i höstas, o nu på LP12-relaterade produkter.
Ska finnas 100 000 LP12 sålda o antar man att 5000 av dessa ägarna skulle kunna uppgradera till Keel om den var vettigt prissatt (typ en 10k är väl rimligt då cirkus kostar mindre än 5)
50 miljoner i intäckt är inte fy skam + all merförsäljning då ägarna blir sugna på MER!!!
Men hur många får de sålt till 40-50kSEK??
Vad kan den kosta att tillverka tro...
På senare år har jag blivit grymt besviken på Linn avsende information (som är fel eller ofullständig), löften som inte infrias, produkter som aldrig kommer, prisändringar ned o upp lite omotiverat, support som dras in på äldre produkter (köp nytt får man höra) - bara för att nämna en del konstigheter.
Frågor om hur man aktiverar Komri o filterpriser är en lång historia som en del av er känner till. Har tagit hela hösten o NU vet jag hur man gör, då kostar plötsligt filtren dubbelt så mycket enl info till säljarna i Fredags.
Kan vara en informationsmiss men jag har fått samma (det lägre priset) från både Linn o ett antal oberoende säljare...
Jag ska kontakta Linn HQ o beroende få deras svar kommer jag att ta ställning om det blir fler inköp.
Är trött att betraktas som "kund som är beredd att betala premuim" - ja så står det i interndokumentation numera.
Jag är en entusiast som lägger surt förvärvade slantar i min hobby, inget annat.
Jag betalar för prestanda, inte image. Då hade det stått ett B&O system i huset.
För att förtydliga:
Är otroligt nöjd med Linn's produkter, men INTE över företaget.