Släpp inte tanken på Klout bara för detta!
Men som flertalet redan sagt, det är Kairn/Klout kombinationen som kommer att sjunga ut.
Klout behöver bättre insignal för att visa vad den verkligen kan.
Vidhåller dock att något inte är rätt. Är Klouten servad o juste? Var den reält uppvärmd eller kall...
Hur låter den i ett annat system...
Var den inkopplad i "rättvänd fas", hur stog spänningsinställningen?
Varifrån togs strömmen...
orginal eller tillbehörs elkabel...
Hur var den uppställd...
Finns en massa sätt att döda prestanda i Linngrejjer. Dock bör en Klout vara överlägset bättre oavsett
Quote:
Det är Radiolagrets (i gbg) filosofi, där kör man helst lite svagare förstärkare tillsammans med en riktigt bra CD. Jäkligt duktiga killar som labbar och testar själva. Ex.vis lastar dom ner Cyrus 8 med långa högt.kablar för att den skall "sjunga ut"
Jag är skeptisk till människor som försöker förklara bättre prestanda i tekniska termer.
Överkontroll o lasta ned
Jojo...
Det är kanske så att längre kablar ÄR bättre men INTE för att man lastar ner stärkaren. Snarare bättre impedansanpassning mellan stärkare, kabel o högtalare, så stärkaren får ett
lättare jobb.
Men det är ju också ren spekulation. Troligen en mer rimlig förklaring men säg mig den som kan MÄTA upp detta
Musik är mer komplex än bara skicka ett frekvenssvep genom en apparat o mäta upp den. O hur tusan mäter man på stärkare, kabel o högtalare - utan att påverka systemet??
Jag säger, de har noll koll o svänger sig med tekniska termer.
De som vet lite om fysik (eller verkligen HAR testat vad som ÄR bäst) inser att man inte KAN förklara allt
Nu är de säkert trevliga killar, de har ju
HELT RÄTT i att CD'n är vilktigare än slutsteget
Är ju få som har den insikten i branshen!
(Jan - som är lite putt idag då han väntat på bilder, lysningsintryck, o ALL info om nya LP12 sedan igårkväll... o som dessutom inser med den knappa info som finns att Linn i vanlig ordning inte på långa vägar är klara med grejjerna)