selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 22:33

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1020 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 16, 2006 22:58 
Moderator
Moderator

Om man verkligen VILL så kan man väl se en Naimlogga där nån stans? Det kan också vara en inbillning :roll:

Attachments:
naim.jpg
naim.jpg [ 61.17 KiB | Viewed 3312 times ]

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 16, 2006 23:02 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

f r a i m ?

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 00:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Spännande

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 05:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

per wrote:
Om man verkligen VILL så kan man väl se en Naimlogga där nån stans? Det kan också vara en inbillning :roll:
rätt....

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 05:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

weezer wrote:
f r a i m ?
fel...

Det är en Harmonihylla skickad i en naimkartong.

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 06:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kul!! Du måste återkomma med lyssningsintryck när du lyckats mecka ihop den. 8)

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 09:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Med tanke på att ed skickade inlägg efter 4 imorse är antagligen montering klar o det spisades musik seeent.
"Dagen efter" har en annan innebörd för Linister...

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 10:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Heh, känner igen det där, blir som julafton när man var liten, sitter och pillar, lyssnar, har skoj...whoops är det redan morgon, fast dan efter brukar funka, man är ju rätt lycklig då så man går ju på högvarv och längtar hem...fast du kanske har semester i dag :?:

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 11:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stones wrote:
Heh, känner igen det där, blir som julafton när man var liten, sitter och pillar, lyssnar, har skoj...whoops är det redan morgon, fast dan efter brukar funka, man är ju rätt lycklig då så man går ju på högvarv och längtar hem...fast du kanske har semester i dag :?:
Jag är inte så praktisk av mig, satt med ritningen i över en timme utan att få något grepp om den. Sådant är verkligen intressant hur bilden i skallen måste överensstämma med ritningen och i sin tur bygget. För mig var det svårt för jag inte känner till begreppen som fjäderbricka. Men med lite research på nätet samt att jag gjorde några inledande misslyckade försök, så trillade poletten ned och jag lyckades montera ihop möblen. Jag köpte demo ex av harmonihyllan med "ful hyllplan". När jag hade monterat den skulle jag anfalla att flytta grejerna men min kropp hade ingen energi kvar så jag somnade med kläderna på i sängen. Vaknade rätt tidigt, rätt förvirrad.:) Flyttade grejerna från gamla till nya, förutom lp12:an som inte får plats som sedan ska upp på väggen. Den är väldigt låg så jag undrar hur jag ska göra med Lingon som nu står på lägsta planet, men signalkablen orkar inte upp så långt. Hann bara lyssna lite på två plattor före jag var tvungen att åka till jobbet, Soundgarden och Lemarc. Men odelat positiv, men måste ju lyssna mer. Igår kånkade jag soffan till ett grovsoprum så det är lite för mycket luft i rummet men det kommer väl ngn soffa som ersättning.

Post subject: ...
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 16:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fick tips av Anders på Tonläget att man skulle hänga upp en hylla på väggen för Lingon så den inte störde grejerna på Harmonihyllan.

Han skrev detta i ett mejl.

"Silverfärgade konsoler och en massiv träbit som ligger på fyra brickor, och med skruvar som förhindrar att hyllplanet kan ramla loss."

Tror ni att han menar att man ska skruva fast skivorna med en skruv och bricka genom ett hål under konsolen?

Post subject: Re: ...
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 18:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ed wrote:
Fick tips av Anders på Tonläget att man skulle hänga upp en hylla på väggen för Lingon så den inte störde grejerna på Harmonihyllan.

Han skrev detta i ett mejl.

"Silverfärgade konsoler och en massiv träbit som ligger på fyra brickor, och med skruvar som förhindrar att hyllplanet kan ramla loss."

Tror ni att han menar att man ska skruva fast skivorna med en skruv och bricka genom ett hål under konsolen?
skivan skall inte riktigt skruvas fast utan endast så att den inte riskerar att ramla ner brickan skall vara mellan konsollen och träbiten vad jag förstår det som.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject: Re: ...
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 15:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

hepcat wrote:
skivan skall inte riktigt skruvas fast utan endast så att den inte riskerar att ramla ner brickan skall vara mellan konsollen och träbiten vad jag förstår det som.
hur går det ed, har du gett upp ännu??

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 16:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nja gett upp har jag inte. Men jag har tagit ett beslut att när jag beställer nya skivor från tonläget så beställer jag samtidigt ett vägghyllplan för lingon. Så hyllplanen matchar. Så nu står tyvärr inte lp12:an på en tillfällig konstruktion. Men jag är mycket nöjd med anläggningen nu. Lyssnade mycket på Springsteen igår, oooo jag njöt. Det är mer av en helhet nu.

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 17:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ed wrote:
Nja gett upp har jag inte. Men jag har tagit ett beslut att när jag beställer nya skivor från tonläget så beställer jag samtidigt ett vägghyllplan för lingon. Så hyllplanen matchar. Så nu står tyvärr inte lp12:an på en tillfällig konstruktion. Men jag är mycket nöjd med anläggningen nu. Lyssnade mycket på Springsteen igår, oooo jag njöt. Det är mer av en helhet nu.
kUL! Det skulle vara roligt att justera dina högtalare efter att jag "lärt mig" hur det skall låta här nere i MoP:en. (När jag kommer åter)..

Fredrik

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 17:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja du Fredrik, du är självklart jätte välkommen hit o flytta lådor. Lite god engelsk öl borde jag då införskaffa om man får fint främmande. Men kanske man inte ska flytta högtalarna före skivspelaren är på plats.

Post new topic  Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1020 Next

All times are UTC+02:00