F wrote:
Baserat mest på egna erfarenheter samt samtal med andra. Tjejer lider dock ofta av dåligt självförtroende och till viss del av ointresse av elektronik. Men många tjejer är väldigt intresserade av musik så om man flyttar fokus från apparaterna till musikåtergivningen kan man komma långt på vägen för att involvera sin partner i sitt hifiintresse och njuta tillsammans framför stereon.
Lider tjejer av dåligt självförtroende? Och vad har det med tycke och smak att göra?
Alltså, vissa människor tycker det är extremt viktigt med "bra" ljud. Andra lägger kanske hellre fokus på musiken. Det har jag både kvinnliga och manliga vänner som gör. Ja, jag vet, Linnister lägger också fokus på musiken... men ni vet vad jag menar
Men att klä en högtalare i en strumpa, på vad sätt skulle det göra någon skillnad, positiv skillnad alltså? Ninka är ju extremt snygga högtalare och min favve bland Linnhögtalare tillsammans med Espek. Själv har jag ett par Dahlqvist DQ10, undrar vad sagda flickvän skulle tycka om dom?
Personligen tror jag mer på att matcha högtalarna med omgivningen snarare än att försöka gömma dom. Just nu har jag tex tankarna att låta en konstnär (
http://www.pn79.se) dekorera mina Carlsson OA14 så att dom ska passa min flickväns vardagsrum... Bättre med något snyggt som syns än att försöka gömma något fult. Och jag har svårt att tänka mig något fulare än ett par Ninka i strumpa...
/ B