Sågare wrote:
En högtalarkabel i Linn-anda borde kosta typ 999:- per meter... och alla borde känna till den på samma sätt som LP 12:an...
Så varför då köpa kabel från det amerikanska företaget med egen koppargruva!!
Linns ambition har säkert varit att deras kablar skall vara bäst i sin respektive prisklass, som du skriver. Men för att veta om det stämmer måste man ju som konsument testa en mängd kablar. Själv har jag som sagt ingen aning, men nöjer mig med att det ÄR väldigt bra i mina öron, också eftersom Linn gör andra saker jag gillar. Så jag litar på deras produkter, utan att ha jämfört med så mycket andra kablar.
Kul tanke med jämförelsen med LP12:an. Men Linn kontra Kabeln från koppargruvan spelar väl på olika områden? Olika affärer, marknadsföring etc. Och precis som att jag litar på många här på forumet eller t.ex. Kalle på HF när jag frågar om något, så litar väl kanske andra personer på försäljaren i "Hifi"-affären X och på vad folk skriver på Faktiskt, Minhembio och allt vad forumen heter... Folk är olika och gillar olika prylar, och har framför allt inte tid att jämföra med ALLT innan ett köp. Jag är glad att jag hittat Linn, för det är precis det ljud jag gillar.