selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 03:29

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 16:54 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

---- OBS, jag måste behålla den ett tag till pga att jag kom fram till att den möbel jag tänkte köpa inte håll måttet, så jag ska bygga en istället. Blir aktuellt att sälja den om några veckor istället, typ slutet av augusti ----

Säljer vår hifi-möbel från WOG. På bilden har den tre hyllplan, men jag har
även ett fjärde plan inkl stolpar till detta. Möbeln är i american cherry och i mycket gott skick utan repor eller andra skavanker.
Bredden mellan stolparna är 92 cm och hela bredden är 109 cm. Höjden mellan planen är 18.5 cm. Säljer till högsbjudande. Skicka PM.
Hyllan finns i Umeå, men kan skickas med bussgods. Kostnad för det torde vara ca. 150-400kr beroende på vart det ska skickas.

Jag gillar möbeln och skulle gärna behålla den, men, hmm, den blir för liten för de pryttlar jag nu har beställt, även om inte TV:n kommer att stå på den då...

Attachments:
File comment: WOG-möbel i american cherry med tre plan. Ett fjärde plan finns också!
wog.jpg
wog.jpg [ 57.38 KiB | Viewed 988 times ]

Last edited by Ken on Fri Jul 28, 2006 21:33, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 20:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Jag gillar möbeln och skulle gärna behålla den, men, hmm, den blir för liten för de pryttlar jag nu har beställt, även om inte TV:n kommer att stå på den då...
Vad har du beställt?

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 13, 2006 14:14 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag återkommer med rapport när det väl är levererat och installerat, men hmm, hemska tanke - det är Brittiskt, men inte Linn...

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 14, 2006 13:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ken wrote:
Jag återkommer med rapport när det väl är levererat och installerat, men hmm, hemska tanke - det är Brittiskt, men inte Linn...
man blir ju väldigt nyfiken på vad du har beställt. Inga ledtrådar?

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 15, 2006 00:04 
Site Admin
Site Admin

Nu ska vi väl undvika att spamma din sälj-tråd men min gissning går på Arcam, för visst är väl de brittiska..? :oops:

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 17, 2006 21:08 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Mjau, det blir visst Arcam...
AVP700/P1000/DV137.
Hoppas det inte kommer någon Linn-entusiast och smygbombar vårt vardagsrum nu...

Preliminärt något i stil med bifogad bild, men hyllan existerar ännu inte.
Troligen åker TV:n ut, centern upp, och sen ska det in en duk också.
Soffans läge i förhållande till högtalarna stämmer inte, och den inre ska lite längre ut från hörnet också innan det konvergerar..
(det är alltså vridet 90 grader sedan du var här, och valvet till hallen är igenbyggt 60 cm och dessutom har jag slagit dubbelgips i hela rummet).

Attachments:
File comment: Preliminärt...
vardagsrum.jpg
vardagsrum.jpg [ 53.64 KiB | Viewed 990 times ]

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 18, 2006 01:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Skön företagsamhet, berätta gärna mer om dubbelgipsandet (kanske i annan tråd)! Vad gäller prylarna så har ju Weezer en AVP700 kvar ute till försäljning vill jag minnas, fast du har väl redan hunnit beställa ..

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 18, 2006 08:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Hej hopp ja här finns en AVP700 kvar till försäljning, fast som sagt, säkert fel färg och för sent :wink:. (ser ut som silver på Sketchupen)

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 19, 2006 00:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Ja, jag har köpt ex demo från Storbritannien snorbilligt. Egentligen tar det emot mycket att inte köpa lokalt (Arcam finns dock inte i Umeå längre, utan Stockholm och Skeå är väl det som är närmast tillgängligt för mig - och knappt lokalt..).
Jag får dock nya produkter med full garanti (måste dock stå frakten till Ljudtema själv om nåt strular) för strax under halva listpriset (med frakten från UK inräknad). DV137 köper jag dock i Sverige, men det är då rakt inte enkelt att få tag i en så här i semestertider.
Jag var lite på gång och köpa din Weezer (tror jag mailade och frågade om den var kvar), men just då hittade jag inget matchande slutsteg och sen fick jag prisförslaget från UK som slog det mesta.
Jag ska dock försöka göra en deal med handlare/ljudtema och köpa lite mer grejer, så kanske jag kan få normal garanti och uppgradering på prylarna.

Jag måste verkligen uttrycka att jag tycker det är fördjävligt att hifi-utbudet i Umeå är så tarvligt uselt. Stereokompaniet känns inte helt aktivt längre (finns det någon egentlig butik kvar?). RC har god potential med 4-5 lyssningsrum men slumpmässigt utbud och ingen grundidé (ursäkta jag säger det..). Sen är det slut om man inte giller on-off och el-giganten...
Hifi-klubben fanns tills för ett 10-tal år sedan men lade ner. Och detta i en stad med 110´ personer, låg medelålder, kraftigt ökande medellön och stark tillväxt. Ööken...

quote="weezer"]Hej hopp ja här finns en AVP700 kvar till försäljning, fast som sagt, säkert fel färg och för sent :wink:. (ser ut som silver på Sketchupen)[/quote]

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 19, 2006 00:52 
Moderator
Moderator

På hifimagasinet annonseras det om en öppnande butik i Umeå: http://www.skontljud.se/index.asp?page=57

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 20, 2006 20:34 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Ojdå, en SÅN butik. Ska bli intressant. Jag har aldrig ordentligt lyssnat på Krell och McIntosh och inte helt säker på att jag vill heller. Jag delar dock en hel del grundåsikter med gubbarna på Krell (bl.a. vad gäller all humbug runt högtalarkablar), men det är då möjligen det enda också...
Jag får samma känsla av dessa märken som när jag ser en oversize jänkare med gjutjärns-V8:a. Muller och buller, etc...
Men, ändock ett välkommet tillskott. Jag lär väl dock få se mig i skyn om att de ska bli Arcam-återförsäljare...

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 20, 2006 21:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Finns det någon Linn-gillande människa som gillar rör? Jag har hört rör, tyckte det sög, nån fet Audio Research-rigg som fick dyngpisk av en liten integrerad Krell. Lill-krellen i sin tur vet jag itne hur den står sig eg men folk här brukar ju såga Krell vid fotknölarna. Alltså borde AR-prylarna vara rejält kassa. Är dom det kassaste som går att uppbringa i rör-väg eller har jag bara inte hört "rätt" rör-grejer?

Samma sak med elektrostater .. det jag hört har sugit hårt. Men .. har jag lyssnat på "fel" elektrostatprylar, rockar det egentligen?

Håller med .. bra med fler hifi-märken tillgängliga för provlyssning här uppe, det behövs. Men jag tror dom kommer kånka rätt fort, vanligt folk vill ju knappt betala för mjölken på ICA snart.

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 20, 2006 21:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

daniel.n wrote:
Är dom det kassaste som går att uppbringa i rör-väg eller har jag bara inte hört "rätt" rör-grejer?

Samma sak med elektrostater .. det jag hört har sugit hårt. Men .. har jag lyssnat på "fel" elektrostatprylar, rockar det egentligen?
Absolut inte. Du har troligtvis lyssnat på det bästa som finns inom respektive området.

8)

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 20, 2006 23:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

daniel.n wrote:
Finns det någon Linn-gillande människa som gillar rör? Jag har hört rör, tyckte det sög, nån fet Audio Research-rigg som fick dyngpisk av en liten integrerad Krell. Lill-krellen i sin tur vet jag itne hur den står sig eg men folk här brukar ju såga Krell vid fotknölarna. Alltså borde AR-prylarna vara rejält kassa. Är dom det kassaste som går att uppbringa i rör-väg eller har jag bara inte hört "rätt" rör-grejer?

Håller med .. bra med fler hifi-märken tillgängliga för provlyssning här uppe, det behövs. Men jag tror dom kommer kånka rätt fort, vanligt folk vill ju knappt betala för mjölken på ICA snart.
Jag gillar rör jag tycker de är riktigt charmiga. Men jag har inte hört Audio Research iofs men jag har heller aldrig hört någon rörpryl låta sämmre än en krell har iofs inte hört alla Krell, de grejorna jag mest hört har varit hembyggen och riktigt gamla grejor och gura stärkaren skulle jag aldrig ersätta med sand förstärkare.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 27, 2006 16:15 
Site Admin
Site Admin

Ken, går det bra att jag klipper och klistrar lite om ditt rum till din tråd på avdelningen för medlemspresentationer? Mycket intressant läsning som säkert fler tar del av om det ligger där plus att det kanske inte hänger 100% ihop med din annons...

Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00