Ja, jag har köpt ex demo från Storbritannien snorbilligt. Egentligen tar det emot mycket att inte köpa lokalt (Arcam finns dock inte i Umeå längre, utan Stockholm och Skeå är väl det som är närmast tillgängligt för mig - och knappt lokalt..).
Jag får dock nya produkter med full garanti (måste dock stå frakten till Ljudtema själv om nåt strular) för strax under halva listpriset (med frakten från UK inräknad). DV137 köper jag dock i Sverige, men det är då rakt inte enkelt att få tag i en så här i semestertider.
Jag var lite på gång och köpa din Weezer (tror jag mailade och frågade om den var kvar), men just då hittade jag inget matchande slutsteg och sen fick jag prisförslaget från UK som slog det mesta.
Jag ska dock försöka göra en deal med handlare/ljudtema och köpa lite mer grejer, så kanske jag kan få normal garanti och uppgradering på prylarna.
Jag måste verkligen uttrycka att jag tycker det är fördjävligt att hifi-utbudet i Umeå är så tarvligt uselt. Stereokompaniet känns inte helt aktivt längre (finns det någon egentlig butik kvar?). RC har god potential med 4-5 lyssningsrum men slumpmässigt utbud och ingen grundidé (ursäkta jag säger det..). Sen är det slut om man inte giller on-off och el-giganten...
Hifi-klubben fanns tills för ett 10-tal år sedan men lade ner. Och detta i en stad med 110´ personer, låg medelålder, kraftigt ökande medellön och stark tillväxt. Ööken...
quote="weezer"]Hej hopp ja här finns en AVP700 kvar till försäljning, fast som sagt, säkert fel färg och för sent

. (ser ut som silver på Sketchupen)[/quote]