Jag vill helst ha golvhögtalare med 2-3k array i vanlig högtalar låda. Men dom billigaste där är Akurate 242 för 81000 och tillhörande center 225 för 31750 vilket jag tycker är för mycke pengar. Ninka/Espek prisklassen känns bättre men som sagt vill helst ha 2-3k array. Linn borde inom en överskådlig framtid byta ut katan,ninka och espek mot högtalare med just den designen. Så jag kommer ligga lågt om jag inte slår till på beg marknaden på ninka eller espek.
Jag har funderat på kinos men försteg är från 2004, känns inte rätt att slå till på det då även blå-strålarna knackar på dörren.
Vad gäller DA modulen är det inte ens hundra att jag kommer köpa den fast den kommer. Jag har ju som en DA modul med pioneer sedan kan jag köpa en billigare receiver med TrueHD och DTSHD dekodning från ching chong fabrik tills Linn kommer med det i sina grejer. Då kan jag istället slå på stort.
Jag vill komma in i rätt fas vad gäller uppgraderingarna, ingen lust att lägga massa pengar på saker som snart byts ut. Där alla chakra slutsteg och 2-3k array högtalare känns som bästa investeringarna för mig som kör 5.1.
/Clas
Ps: Förvånad att du Jan förespråkar 100w:arna!