Sedan senast jag skapade tråden "Vad gör Linn till..... Linn!"
http://www.selleri.de/phpBB2/viewtopic. ... 33&start=0 har jag investerat i en beg Unidisc 2.1, vilket jag är nöjd ägare till.
Nu är det försteg och slutsteg som gäller, slutsteg blir det Chakra. Kommer dock inte investera i något slutsteg innan jag köpt försteg eller Linn högtalare som jag vill driva aktivt.
Det jag har hemma nu förutom UD är Pioneer Ax4(Receiver) och 5.1 Monitor Audio Rs(6,1,lcr och w12).
Dom förstegs alternativen jag har är:
1. Kinos(Dyr)
2. 5103(Inte spec rolig för film, ingen 5.1 in)
3. Kairn(Endast 2 kanaler)
4. Exotic(Kommer DA någon gång.........!!!)
Låt oss kolla närmare på 3 går det ens att koppla ihop så att den sköter 2 kanaligt och pioneer resten? Att koppla 2 kanaligt är inget svårt analogt från UD till Kairn sedan vidare till Chakra. Men hembio då? min tanke var att koppla UD digitalt i pioneer sedan preout(front) till kairn och resten till Chakra direkt. (Alternativt koppla bakhögtalarna direkt via pioneers högtalare utgång) Inga problem att ställa in vid en spec volym pga pioneers mick inställnings system. Problemet är volymkontrollen!, skulle det funka att sköta volymkontrollen genom pioneern?(När jag ställer in system sätter jag volymen på Kairn till ett bestämnt värde som jag ställer tillbaka varje gång pioneer används)
I alternativ 4 går det att koppla 5.1 preout pioneer till exoticen(utan Da) och sköta volymkontrollen från exoticen?
Hur står sig dom olika alternativen mot varandra i 2-kanaligt? Kinos vs Exotic och 5103 vs Kairn! Förmodar att det är ganska stor skillnad mellan Kinos/Exotic vs 5103/Kairn, eller?
/Clas