Empress wrote:
sexdwarf wrote:
Empress, vilka legeringar förekommer i dina kablage? Mig veterligen innehåller de flesta kablar för audiobruk koppar. R beräknas R= ρ L/A, ρ=0.0175 för koppar. Signalkablage bör skärmas, och behöver inte vara tjockare än att man kan driva en liten ström genom dem, lampsladd är således fel val här. Lampsladd duger dock utmärkt som högtalarkabel vid korta längder.
Vad supraledare har i den här diskussionen att göra undgår mig.
Men kära lilla sexdrawf det var du själv som hävdade att man inte kan höra skillnad på olika kablar inte jag... Varför tror du då att jag frågade dig öht varför du inte kunde nöja dig med vanlig elsladd från Claes Ohlsson? Jag bygger MINA argument kring det du skriver och pläderar om. Absolut ingen annat. Och ja jag har verkligen läst dina inlägg med. Så det är det jag bygger mina svar så som jag gör med... Appropå skärmat. Då kan vi ju utveckjla det lite, med dina argument om att man inte kan höra skillnad mellan olika kablar och nu säger du att man skall skärma dem. Ja med dina resinemang du har byggt upp hitils så skulle du ju kunna nöja dig forfande med vanlig elsaldd för det finns faktiskt elsladdar som är skärmade med, som de säljer för en billig peng på Claes Ohlsson...
Så varför du försöker "dumpa" över dina egna klavertramp på mig det skulle däremot var mer intressant att få veta...
Empress, jag skrattar gott åt dina besynnerliga inlägg

Snart tillskriver du mig väl åsikten att man inte kan höra skillnad ens om kabeln är gjord av konduktivt snor.
Jag utgår givetvis från den gängse audiokabelkonstruktionen, att man inte kan höra skillnad på en korrekt konstruerad kabel och en annan.
Varför du dillar om supraledare och Clas i sjön kan inte jag svara på, du borde förstå att jag talar om kablar för audiobruk i en audiodiskussion på ett audioforum

Jag anar att du skrev dina inlägg under alkoholpåverkan
Lejonklou, dina funderingar är noterade. Kan mycket väl tänka mig att läsa boken du rekommenderar. Själv kan jag varmt rekommendera allt som finns att läsa av Douglas Self, en bra början är
http://www.dself.dsl.pipex.com/index.htm .
LH; du får PM