new order wrote:
Måste det alltså till en Linn-relaterad (Lejonclou) nätkabel innan ni inser att nätkablar har betydelse?Ni har inte testat någon annan.Jormas S-P t.ex?
Anser att det är lika intressant eller ointressant som det alltid har varit med kablar. kablar kommer alltid att komma i långt ner på "listan" pågrund av att det finns viktigare och mer invärkande parametrar att lägga pengar och energi på.
Men visst har kablar(signal, högtalar, nät, internkablage) betydelse vilket måste ha framgått ganska tydligt på detta forum och andra Linn forum också för den delen. Linn har ju själv bytt nätkabel flera gånger med skiftande resultat.
Med tanke på att denna "Linn-relaterade" kabel bara kostar några hundralappar så kan tillomed jag tänka mig att testa på mitt system, men först när jag bytt signalkabel mellan för o slutsteg och jag justerat högtalarpossitionen lite bättre.
Angående Jorma kan jag ju sedan säja att jag starkt tveksam till Jorma som kabeltillverkare och hans produkter sedan vi huserade på Hififorum o andra div. forum. Jag är ingenjör, han pratar voodoo, svårt att kombinera!!.
mvh
hej