Majik CD är en fantastisk CD-spelare till ett riktigt bra pris. För alla som äger en Mimik, Karik, Genki eller Ikemi och är sugen på att uppgradera sin källa har tiden och framför allt produkten äntligen kommit. Majik CD kan liknas Ikemi i återgivningen men väldigt mycket bättre. Den spelar allting så pass bra att den passerar Unidisk SC i prestanda och det med ett lite annorlunda ljud. Det låter mera levande och det är bättre närvaro i musiken från Majik CD vilket jag tycker att Unidisk SC brister på. Unidisk SC är lite mera tillbakadragen och lyckas faktiskt inte spela upp all information som finns på skivorna. Steget upp till 2.1 är stort men jag upplever steget mellan 2.1 och 1.1 som ännu större.
Majik Kontrol är en klockren uppgradering för LP12-ägare med MM puppa vilka jag misstänker använder Kairn i dagsläget. Själv är jag lite sugen på att byta Exotik + Kolektor mot en Majik Kontrol bara för att få hörlursförstärkaren (Kolektor) inbyggd och därmed minska antalet lådor. Tvåkanalsprestandan tror jag inte att det är så stor skillnad på mellan Exotik och Majik Kontrol men det är självklart någonting som måste lyssnas fram. Det som talar emot är att jag en dag kanske vill ha en center och då lär jag väl ångra mig i och med +DA kortet.
Majik 2100 kräver ingen presentation för en sellerist. Vad jag däremot kan säga är att det är C4100 eller C6100 med aktiva kort som regerar. Testade en C4100 med aktiva kort och Katan mot en Klimax Twin och det var absolut ingen tveksamhet där för C4100 lurade upp Twinnen på läktaren.

Det är knappt att jag vågar tänka på hur bra det skulle kunna vara med en C4200.
Jag har dessutom fått en till milstolpe bland mina hifi-upplevelser och det är:
LP12 - Majik Pre - Aktiva kort - C4100 - Katan.
Att lyssna på bla Johnny Cash - The beast in me och Black Sabbath - Planet caravan på vinyl var någonting speciellt.