Lejonklou wrote:
Intressant idé, Karl Erik. Menar du att Sizmiken kopplas om mellan Sub Out och linjesignalen till slutstegen?
Nei.
Sizmiken har to linjeinnganger (stereo) og disse summeres nødvendigvis.
Den ene av disse benyttes ordinært fra sub-out, og mottar dermed et ordinært LFE-signal i 5.1-bruk, i tillegg til eventuelle bassignaler fra Bassmanager i Exotik/Kinos.
Den andre inngangen fores med et signal som er innom et eksternt Sub-delefilter, etter at det har forlatt Exotik/Kinos (eller f.eks. daisychain-utgangen fra en effektforsterker). Det er viktig å merke seg at dette signalet ikke skal sendes til hovedhøyttalerne. Dette signalet er altså et LP-filtrert monosignal som stammer fra stereosignalet
Grunnen til at det innebygde delefilteret i Sizmik ikke kan benyttes er at da vil også LFE-signaler filtreres, og man vil miste øvre del av bassområdet.
Hvis Exotik/Kinos bare bemyttes til stereoformål er situasjonen en annen, da kan man slippe det eksterne delefilteret.
Håper jeg har forklart oppkoblingen godt nok, men det er ikke så lett - burde helst tegnet et prinsippdiagram.
Quote:
Min främsta invändning är att detta borde ge en stor jordloop, vilket inte kommer att låta bra.
Tror ikke det blir noen jordsløyfe slik jeg ser for meg oppkoblingen, men det er mulig jeg tar feil? Jeg vurderer forresten å forsøke dette selv, disse Behringermodellene koster bare 1.000,- - 1.500,-. Jeg ville aldri ha satt inn en slik boks i signalveien til hovedhøyttalerne, men innbiller meg at de ikke får gjort særlig skade i et Sub-signal.
Jeg har for tiden en Kinos til utprøving, men kommer trolig til å lande på en Exotik.
Vet du forresten om strømforsyningen er identisk på Exotik/Kinos?
Mvh
Karl Erik