Clas wrote:
1. Borde jag lyssna på Naim eller något annat märke som jag missat? isådana fall vilken spelare....
2. Tycker ni att chakra 6100 är ett bättre köp än 5100? Tanken är väl då att jag har möjlighet att uppgradera mina frontar till aktiva.
Ps: är det vanligt att linn kör promotion på paket som tex. UD SC med chakra 5100?
1. Jämför Linn o Naim. Andra kan du hoppa över. Linnhandlare i Göteborg/Uppsala säljer båda märkerna. Jag hoppas (tror) att Majik CD'n kommer att vara bäst i klassen.
2. Ja, tveklöst!
3. Linn har en prmotion varje år, på vår/sommar.
Angående Unidiskar (SC, 2.1 o 1.1) se dom som CDspelare med grymt höga prestanda som har DVD flerkanal som gratis extra funtioner.
Det ÄR ljudet som är svårt (dyrt) att göra bra, bild är billigt.
2.1 o 1.1 har samma bildkvalitet - men 1.1 är överlägsen på ljudet.
OBS, 1.1 har bättre ljud på DVD o SACD med...
Även en Unisidk SC kommer att göra film sagolikt bra.
Jämför film på din nuvarande DVDspelare o på Unidisk o du kommer att kasta ut din gamla.
Jag köpte min 1.1 för att spela CD men köper numera 1 CD på 10 DVD. Av de 10 DVD är hälften livekonserter - film o konserter är
sanslöst bra på en Linnspelare.
Jämfört med allt annat är Linn överlägsna på att krama ut känslor, närvaro, detaljer på DVD.
Går mycket på bio men ser om filmerna på DVD, blir en helt NY film hemma
En SC kostar lite mer än en Majik o du får ett utmärkt 5.1försteg o processor - enkelt val mellan dessa två iom att du gillar film.
Det svåra valet är om du inte ska ha en Unidisk 2.1 direkt o spara till en Linnförsteg. (en beggad 5103 för ca 10k som ny kostade 60k är ju ett utmärkt "mitt första 5.1 Linnsteg")
Då källan är det viktigaste, lätt slantarna på en så
bra som möjligt!
Skit in skit ut...