sportbilsentusiasten wrote:
Bara kollar så jag hänger med...
Du hade aktiva Ninka med 5125, bytte till aktiva Katan med 5125 o har nu 2*2250/aktiva Katan.
Gå tillbaks till Ninka kanske du inte blir nöjd med. Lurigt att uppgradera nästan i sidled!
Fundera på varför du bytte bort Ninka
Nä....ta ett större kliv istället. Spara tills du kan göra det du vill innerst inne.
Du kan väl köpa keltik nu när du har två bra steg? Ett till 2250 skulle räcka.
Eller aktiva Espek/5140?
Jo du har förståt mig rätt

förutom att jag har aldrig ägt ett par ninka hade bara hem dessa och jämförde med katan innan jag köpte katan
Helt klart är det som du säjer att det kanske är ett steg i sidled, alltså inte bättre på allt utan bättre på en sak men kanske sämmre på en annan.
Varför jag undrar är för att de är ganska lite pengar i skilland mellan de båda, ska man gå på ett par espekt/5140 måste man ju ha ett steg till för att gå aktivt visst jag skulle kunna använda 2 kanaler från min 5125 men då blir det olika steg, vet inte hur det blir i praktiken, för jag tycker att 5125 inte är i samma klass som 2250 samt att jag då skulle behöva köpa ett till steg till mina surronder
idag driver mitt 5125 en 5120 center aktivt med 3 slutsteg samt surronder
Men man får nog hålla sig lite och spara lite till vill ju igentligen ha keltik samt 3 st 2250

dyrt blir det men kanske billigare i längden om man blir nöjd och slipper byta för att man saknar något.
En subb har jag mer eller mindre uteslutit har en nu, har flyttat den över hela vardagsrummet bäst låter den om den inte är i rummet alls

, kanske är subben som det är fel på? det är ju en heco utan takt kännsla