Kan bara hålla med om att det var en väldans trevlig kväll. Jag skulle väl inte bli helt förvånad om inte "Lyssningskväll 3 i Skåne" så småningom kommer upp som ämne

Det var ju inte direkt svårt att hitta roliga plattor att spela. Jag gjorde en liten slarvig lista på det som jag själv inte hade med mig, men som jag tyckte var bra:
Art Blakey - The big beat
Cat Power - The greatest
Antony and the Johnsons - I am a bird now
Ane Brun - Duets
Oscar Brown Jr - Between heaven and hell
Tony Joe White - Closer to the truth
Niel Young - Tonight's the night
Frida Hyvönen - Until death comes
Van Morrison - His band and the street Coir
The Knife - Deep cuts
The Impressions - People get ready
Efter det att jag började anteckna tror jag bara det var en skiva som jag inte ville skriva upp - Moneybrother. Det beror säkert inte på att han är dålig, bara att just jag inte är så förtjust i hans musik.
Ska jag ge några omdömen kring ljudet måste det bli, vansinnigt bra! Det är sjukt trevligt att uppleva ny, och välkänd, musik på en bra anläggning med välutrustad tolva. Ikemin skämdes inte för sig, visst. Vi ägnade oss heller inte åt apparatjämförelser direkt, men Pediatrik hade nyss köpt samma nya skiva på CD, som teatime köpt på LP, så vi kunde inte låta bli. Det är otroligt vilken rytm, driv och fart som tolvan plockar fram ut skivan. För att inte tala om att det faktiskt finns bastoner som verkligen naglar fast en i soffan (eller får en att dansa lite) på de flesta skivor.