Jag tror inte att det är helt sunt att generalisera på detta sätt. Man bör dels vara någorlunda tekniskt kunnig så att man kan kontrollera att man inte försör något (t.ex. kolla att man inte har åstadkommit självsvängning i nätdelen). Det hörs å andra sidan säkert också, men det vore ju inte så kul om grejerna går sönder (vilket de kan göra) bara för att man råkat koppla in fel kondensatorer.
The Idiot wrote:
... Det ger en större energireserv vid transienter, men framförallt mycket lägre rippel på matningsspänningen.
Större energireserver - javisst. Lägre rippel - javisst, men det är långt ifrån säkert att frekvensinnehållet i ripplet uppvisar samma spektrala egenskaper vilket lika gärna kan göra mer skada än nytta - för ljudet. Det bör man dock kunna höra.
The Idiot wrote:
... Jag kan å det varmaste rekommendera modifikationen, det blev ett helt annat klipp, minst lika bra som LK240 och betydligt bättre än Klout.
Distorsion kan ofta förväxlas med klipp. En standard LK280 låter mer disco än en Klout, men det är ju ingen tvekan om att 280:n inte har någon större kontroll över högtalaren jfrt med en Klout. Det betyder ju inte att det är så i ditt fall, men att det blivit bra i ditt fall betyder inte att det alltid blir bra om man laddar på med mer kondingar.
Säkert värt ett test ändå - om man har den läggningen. Det är alltid kul när folk testar udda saker. Att dessutom dela med sig av sina erfarenheter skall också uppmuntras så ta inte min skeptisism som annat än några små kommentarer/råd till övriga som vill pröva dina trick.
Det viktiga är att man är rejält skeptisk när man provlyssnar sina allster. Det är lättare än man kanske kan tro att bli imponerad när man lagt ner mycket jobb. Jag har provat en hel del själv... Ju mer jobb desto bättre tycker man lätt att det blir... Ungefär på samma sätt som att man tycker att det är dj-ligt bra när man lagt 200000kr på ett Krell slutsteg