Har en Classik T och upptäckte en ganska oroande sak i fredags. Den har fungerat perfekt sen jag köpte den och aldrig haft problem att läsa några skivor. Men i torsdags kväll hade jag över några kompisar på vår årliga skivträff. Har blivit en tradition där vi träffas, dricker vin och utser föregående års bästa platta.
Men nu hände nåt konstigt. Två av mina kompisar hade med sig Doktor Kosmos senaste senaste skiva och den var omöjlig för min Classik att läsa. Den vägrade spela skivan. Eftersom det är en dubbel-cd och ingen av plattorna fungerade och att vi dessutom hade två exemplar kan det inte ha varit fel på skivorna. Jag tänkte att det troligen var en "shit-detektor" i spelaren som helt enkelt slog ifrån när den scannade skräpet...
Men sedan hände samma sak igen. Robyns senaste vägrade den att spela. Här hade vi dock bara ett ex så jag har inte kunnat dubbelkolla... Skivan såg dock bra ut och hade inga fläckar/repor osv...
Kan det vara nån form av kopieringsskydd som min Classik inte klarar av? Om så, är det någon som vet om det går att uppgradera spelaren om man lämnar in den? Är ju inte så kul att riskera köpa skivor som man inte kan spela. Är det någon annan som råkat ut för detta fenomen med sin Linn CD-spelare?